advertise

راهنمای لیزر مو های پوست های برنزه

لیزر موهای پوست برنزه و رنگین‌پوست، طی چند دههٔ اخیر، بسیار خطرناک بود. این لیزرها برای رنگ پوست تیره‌تر ساخته نشده‌اند، بنابراین برای افرادی که پوست روشن و فولیکول‌های موی تیره دارند، ایمن‌تر بودند. مشکل اصلی این بود که لیزرها فولیکول‌های مو و رنگ‌دانه‌های پوست را به‌درستی تشخیص نمی‌دادند، بنابراین افرادی که پوست تیره دارند ممکن است در معرض خطر سوختگی شدید، زخم، تغییر رنگ و موارد دیگر قرار بگیرند. بااین‌حال، در سال‌های اخیر، شاهد پیشرفت‌هایی در فناوری فراگیر بوده‌ایم که مخصوصاً برای پوست‌های تیره ایجاد شده است و مانند راه‌اندازی برندهای مختلف زیبایی، چیزی است که باید در مورد آن هیجان‌زده شد. زمان آن فرارسیده است که این افسانه که لیزر روی رنگ پوست تیره کار نمی‌کند را فراموش کنیم. اگر پوستی برنزه یا تیره دارید، می‌توانید کاملاً از درمان‌هایی مانند لیزر موهای زائد استفاده کنید
 فقط باید به چند نکته کلیدی به‌عنوان راهنمای لیزر موهای پوست برنزه یا تیره توجه داشته باشید. با مجموعه آیتک در ادامه همراه باشید تا به بررسی دقیق این موضوع بپردازیم.


دستگاه مناسب را برای لیزر موهای پوست برنزه خود برگزینید

لیزر تراپی یک درمان دائمی (یا نیمه دائمی، بسته به اینکه چند بار برای انجام آن مراجعه می‌کنید) است که از نور تقویت شده برای ازبین‌بردن موها استفاده می‌کند. انرژی حاصل از نور باهدف قراردادن رنگ‌دانه در هر فولیکول، موها را به طور ایمن از بین می‌برد.
چیزی که لیزر موهای زائد را برای پوست‌های تیره مشکل‌ساز می‌کند زمانی است که لیزر علاوه بر فولیکول مو، رنگ‌دانه (ملانین) پوست شما را نیز هدف قرار می‌دهد. به همین دلیل، مهم است که به متخصصی مراجعه کنید که از دستگاه لیزر مناسب استفاده می‌کند.
استفاده از نوع نادرست لیزر می‌تواند عوارض جانبی منفی مانند سوختگی، جای زخم و تغییر رنگ دائمی داشته باشد که درمان همه این موارد می‌تواند دشوار باشد.

راهنمای لیزر مو های پوست برنزه | آیتک

آیتک عرضه کننده متنوع ترین و با کیفیت ترین دستگاه های لیزر با سه طول موج

بهترین روش لیزر موهای پوست برنزه | آیتک

در مورد بهترین روش لیزر موهای پوست برنزه تحقیق کنید

متخصصان این حوزه بیماران را تشویق می‌کنند که به یک متخصص پوست باتجربه مراجعه کنند که از لیزر برای ازبین‌بردن موهای پوست برنزه یا تیره استفاده کرده است. این یک روش پیشرفته است و فقط باید توسط یک متخصص پوست باتجربه قابل‌توجه انجام شود.
انتخاب روش و دستگاه مناسب برای لیزر موهای پوست برنزه و تیره بسیار مهم است، پس بهتر است که یا از دوستان خود که تجربه لیزر موهای پوست برنزه را دارند سال بپرسید و یا با متخصص پوست خود در این باره مشورت کنید و او همچنین نسبت به رفتن به سالن یا اسپای لیزر هشدار می‌دهد؛ زیرا ارزان است.
بسیاری از متخصصین به کسانی که به دنبال لیزر موهای پوست برنزه خود هستند هشدار می‌دهند تا از رفتن به سالن‌های لیزر یا سالن‌های اسپا جلوگیری کنند و حتی‌الامکان دراین‌رابطه با یک متخصص پوست در ارتباط باشند.


مراقب دستگاه های لیزر خانگی باشید

جلسات لیزر موهای زائد گران است و برای بسیاری به دلیل تعدد جلسات مقرون‌به‌صرفه نمی‌باشد، لذا با وجود امکان نتیجه گرفتن از شرکت کردن در این جلسات ممکن است در اولویت‌بندی بسیاری از افراد نباشد. درحالی‌که دستگاه‌های خانگی برای کسری از هزینه و برای راحتی بهتر وجود دارند، اکثر متخصصین پوست استفاده از آن‌ها را برای لیزر موهای پوست برنزه یا تیره توصیه نمی‌کنند.
دستگاه‌های خانگی برای پوست‌های روشن‌تر ایمن‌تر هستند. آنها دارای طول موج‌های کوتاه‌تری هستند که برای پوست‌های برنزه یا تیره ایمن نیستند. او تصدیق می‌کند که دستگاه‌های جدیدتری وجود دارند که این طول موج‌ها را بهتر فیلتر می‌کنند تا برای پوست‌های تیره‌تر ایمن‌تر شوند. فقط مطمئن شوید که قبل از اولین جلسه لیزر تحقیق خود را انجام داده اید.

لیزر مو پوست های برنزه | آیتک

مراقبت و نگهداری پس از لیزر مو های زائد

پس از انجام لیزر موهای زائد، کارهای خاصی وجود دارد که باید انجام دهید و کارهای دیگری وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید تا بهترین نتایج ممکن را دریافت کنید. مورفی می‌گوید: برای کاهش قرمزی یا تورم بعد از درمان، استفاده از کمپرس یخ، ژل آلوئه‌ورا و کورتیکواستروئیدهای موضعی صبح و عصر به مدت پنج‌روز پس از درمان توصیه می‌شود.
کاراولاس هرگونه کرم تسکین‌دهنده بعد از لیزر را پیشنهاد می‌کند. او توضیح می‌دهد: "آن می‌تواند آلوئه‌ورا، ویتامین E، ویتامین K یا هیدروکورتیزون ۱ درصد بدون نسخه باشد." همچنین باید از هرگونه فعالیتی که ممکن است پوست را تحریک کند در طول مراقبت‌های بعد از درمان خودداری کنید. مورفی توضیح می‌دهد که برای مثال، ورزش به مدت ۲۴ ساعت، هرگونه سفیدکردن، کندن یا اپیلاسیون به مدت چهارتا شش هفته، و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید برای حداقل یک ماه پس از عمل ویا در طول دوره درمان ممنوع است. در مورد اینکه لیزردرمانی چقدر طول می‌کشد؟
مورفی می‌گوید: به طور معمول، چهارتا شش جلسه درمان توصیه می‌شود. اما، به‌خاطر داشته باشید که درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است. او می‌افزاید: "رشد مو پس از هر درمان کاهش می‌یابد و تعداد درمان‌های موردنیاز بر اساس رنگ و نوع مو، ناحیه بدن و رنگ پوست شما تعیین می‌شود."


آیتک

خطراتی که هر فرد با پوست برنزه در مورد لیزر موهای زائد باید بداند

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، پوست‌های برنزه نسبت به پوست‌های روشن بیشتر مستعد عوارض جانبی هستند؛ بنابراین اگر پوست برنزه‌ای دارید، بسیار مهم است که از لیزر مناسب برای رنگ پوست خود استفاده کنید. هشدار متخصصین پوست و مو بر این است که اگر از تجهیزات با طول موج نامناسب استفاده شود، ممکن است پوست شما دچار سوختگی یا تغییر رنگ موقت شود.
به‌علاوه لیزر مناسب برای پوست‌های تیره‌تر (nd:yag) از سال ۲۰۰۰ میلادی وجود داشته است. با این‌ حال، اکثر مراکز برای خرید تجهیزات مناسب پولی را خرج نکرده‌اند. برای اینکه ایمنی خود را به خطر نیندازید و از پوست خود محافظت کنید، ضروری است که اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهید و فقط با متخصصان قابل‌ اعتماد و باتجربه کار کنید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.