advertise

مهمترین نکات در انتخاب و خرید دستگاه لیزر موهای زائد

امروزه دستگاه های لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای زائد، مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است و با توجه به درخواست کلینیک های زیبایی به علت استقبال مردم، جهت خرید دستگاه های لیزر و همچنین وجود تنوع آنها، انتخاب دستگاه لیزر مناسب، کار آسانی نیست.
توجه به این نکته ضروری است که دستگاه لیزر موهای زائد به دو نوع تماسی و غیر تماسی تقسیم می شوند. با توجه به قیمت های لیزر بالا و برگشت سرمایه طولانی مدت دستگاه های غیر تماسی مورد استقبال کمتری بوده است. ما در این مقاله به بررسی لیزرهای تماسی می پردازیم.
برای انتخاب و خرید دستگاه های لیزر می بایست چند فاکتور مهم را در مورد بررسی قرار داد تا در نهایت بهترین دستگاه را خریداری کنیم.

مهمترین فاکتورهای دستگاه لیزر رفع موهای زائد عبارتند از :

۱- توان داخلی :

 توان داخلی توانی است که پاورهای صنعتی موجود در دستگاه، آن را تولید می کنند.توجه به این نکته ضروری است که توان خروجی وابسته به توان داخلی دستگاه لیزر می باشد. توان داخلی دستگاه بهتر است بیش از ۲۰۰۰ وات باشد.

۲- توان خروجی :

از مهمترین فاکتورهای خرید دستگاه لیزر می توان به توان خروجی لیزربار دستگاه اشاره کرد. در هنگام خرید دستگاه به دو نکته توجه کنید :
۱- توان خروجی دستگاه به میزان قابل قبولی باشد. به این معنا که برای هرنوع تیپ پوستی در کوتاه مدت و بلندمدت جوابدهی مطلوبی داشته باشد.
۲- فریب تبلیغات شرکت ها ا در مورد توان خروجی دستگاه های لیزر نخورید! اکثرا برای تبلیغ از عددهای غیر واقعی و یا توان داخلی دستگاه به جای توان خروجی استفاده می کنند.
در نتیجه می توان گفت توان خروجی دستگاه ها عموما ۶۰۰-۸۰۰-۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ وات می باشد که مطلوب ترین آنها توان ۸۰۰ و ۱۰۰۰ وات است.

۳- کیفیت و اصالت لیزربار :

لیزربار یکی از مهمترین و کارآمدترین قسمت های دستگاه لیزر بوده که وظیفه تولید اشعه لیزر و ساطع کردن آن به پوست را برعهده دارد. حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کل قیمت دستگاه مربوط به آن می باشد در نتیجه لیزربار قطعه بسیار مهمی در دستگاه لیزر به شمار می آید که جوابدهی مطلوب، به کیفیت لیزربار دستگاه بستگی دارد. لیزربار از قرار گرفتن چندین لیزر سورس به وجود می آید. از بهترین شرکت های تولید کننده لیزرسورس در دنیا می توان به شرکت آمریکایی کوهرنت (coherent) اشاره کرد.
بهتر است دستگاهی خریداری کنید که دارای لیزرسورس با توان ۸۰۰ وات و بالاتر باشد.

۴- کولینگ :

کولینگ دستگاه از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه لیزر می باشد. سیستم کولینگ دستگاه به دو قسمت تقسیم می شود :

- کولینگ پوست
- کولینگ داخلی دستگاه

کولینگ پوست یا همان skin cooling مربوط به خنک کردن سطح پوست مراجعه کننده در هنگام شات زدن است که هرچه بیشتر باشد مراجعه کننده درد کمتری را متحمل می شود.
کولینگ داخلی دستگاه نیز در واقع سیکلی است که موجب خنک کردن قطعات داخل دستگاه، از جمله لیزربار می شود که هرچقدر قدرت کولینگ داخلی دستگاه قوی تر باشد دستگاه بهتر می تواند در شرایط مختلف و در مدت طولانی کار کند. یکی از مهمترین فاکتورهای خرید دستگاه لیزر قدرت کولینگ داخلی آن است که باعث افزایش طول عمر لیزربار می شود.

 ۵- طول موج کاربردی :


از دیگر فاکتورهای خرید دستگاه لیزر، می توان به طول موج کاربردی آن اشاره کرد. برای درک بهتر این موضوع به سراغ تاریخچه دستگاه های لیزر می رویم. لیزر برای اولین بار در کشورهای اروپایی ظهور کرد و اولین نسل از دستگاه های لیزر با طول موج الکس کار می کردند که مناسب برای پوست های سفید و روشن اروپایی بود. هنگامی که این دستگاه ها به کشورهای دیگر صادر شدند به خاطر تفاوت در رنگ پوست پاسخگویی خوبی نداشتند. از سوی دیگر دستگاه هایی با طول موج اندیگ در بسیاری از کشورها با رنگ پوست تیره و دستگاه های دایود برای پوست های گندمی جوابدهی خیلی بهتری داشت.
با توجه به اینکه در ایران تیپ پوستی های مختلفی وجود دارد، پس باید دستگاهی استفاده کنیم که برای همه افراد با هرنوع تیپ پوست و مویی پاسخگویی مطلوبی داشته باشد. از این رو ما دستگاه لیزر سه طول موج الکس – دایود – اندیگ پیشنهاد می کنیم که به طور همزمان با سه طول موج شات زده و برای کلیه افراد جوابدهی خوبی را به همراه دارد.

۶- گارانتی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش :

شرکت های معتبری و دارای نیروی فنی و پشتیبان قوی هستند به ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه می پردازند که این نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم خرید دستگاه لیزر به شمار می آید.


۷- کاربرپسند بودن یاuser friendly :

 از دیگر فاکتورهای انتخاب دستگاه لیزر، کاربر پسند بودن آن است. این بدان معناست که اپراتور بتواند به راحتی با دستگاه کار کند و تنظیمات مدنظر خود را انجام دهد.

۸- هندپیس :

هندپیس دستگاه از این جهت مهم است که انرژی تولید شده توسط لیزربار، در نهایت از طریق هندپیس به پوست مراجعه کننده انتقال می کند. هندپیس دستگاه باید از نظر ابعاد، متریال و وزن مناسب انتخاب شود.

۹- ابعاد کاربردی :

سایز دستگاه نیز یکی دیگر از معیارهای انتخاب است که با توجه به فضای موجود می بایست نسبت به آن توجه داشت. اصولا همه افراد ترجیح می دهند دستگاه کوچیکتر و در عین حال کاربردی داشته باشند. بر همین اساس دستگاه هایی که دارای بدنه یا کاور بزرگ بوده و یا نیاز به چیلر مجزا داشته باشند، از دید خریدار مطلوب و مورد پسند به نظر نمی رسد زیرا فضای بیشتری را اشغال می کند.

۱۰- زیبایی و کیفیت :

شاید جالب به نظر بیاید که نمای بصری یا ظاهری دستگاه نیز در انتخاب دستگاه بسیار تاثیرگذار است. طراحی زیبا و جنس بدنه با کیفیت (مانند جنس ABS)، می تواند خریدار را به شدت مجذوب خود کند. در کنار زیبایی ظاهری، کیفیت قطعات و اصالت آنها نیز لازم است تا بتوان گفت گول ظاهر فریبنده دستگاه را نخورده ایم.


نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.