advertise

سوالات متداول در لیزر موهای زائد

هزینه رفع موهای زائد با لیزر چقدر است؟

 عوامل زیادی وجود دارد که قیمت نهایی رفع موهای زائد با لیزر را تعیین می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به تعداد جلسات، نوع تجهیزات مورد استفاده، رنگ مو و سیاست‌های قیمت‌گذاری کلینیک اشاره کرد. یک چیز قطعی است و آن هم اینکه شما با توجه به ناحیه مورد نظر و طول چرخه رشد موی خود نیاز به ۶-۸ جلسه درمان با لیزر دارید. نواحی کوچک مانند زیربغل و چانه بسیار مقرون ‌به صرفه‌اند. لیزر موهای زائد سایر نواحی مانند پاها هزینه بالایی دارد.


عوارض جانبی و خطرات رفع موهای زائد با لیزر چیست؟

هر نوع لیزردرمانی عنصر ریسک را در خود دارد. یک پزشک مجرب تعیین می‌کند که آیا شما یک کاندیدای خوب هستید یا خیر و سپس از مناسب‌ترین تنظیمات دستگاه لیزر که متناسب با پوست شما باشد استفاده می‌کند.

آیتک

مشاوره خرید دستگاه لیزر موهای زائد

مشاوره خرید دستگاه لیزر موهای زائد

جهت مشاوره و دریافت اطلاعات رایگان در زمینه بهترین دستگاه لیزر رفع موهای زائد با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

فاصله بین جلسات درمان با لیزر چقدر است؟

رفع موهای زائد با لیزر می‌تواند یک روش بسیار موثر باشد اما از آنجا که جزو خدمات پزشکی است ممکن است کمی متغیر باشد. هدف استفاده از لیزر ، از بین بردن موهایی است که در فاز آناژن قرار دارند. اگرچه پزشکان ترجیح می‌دهند همه موها در فاز آناژن باشند اما چنین چیزی بعید است چرا که تنها حدود ۲۰-۱۰ درصد موها در فاز فعال رشدی قرار دارند که به این معناست هر جلسه تنها ۲۰% موها حذف می‌شوند.سوالی که در اینجا پیش می‌آید اینست که تعداد و فواصل جلسات درمانی چقدر باید باشد. این می‌تواند متغیر باشد و پزشک بر اساس رشد موی فرد در مورد آن نظر می‌دهد. به طور کل ممکن است این میزان از ۴ هفته تا حداکثر ۱۰ هفته متفاوت باشد.

آیتک

پس از یک جلسه درمان با لیزر چقدر از موها می‌ریزند؟

مقدار ریزش موها پس از هر جلسه لیزر متفاوت است. موها در سه فاز مختلف رشد می‌کنند و لیزر تنهایی روی موهایی اثر دارد که در فاز رشد هستند. اگر موها در فاز صحیح باشند به صورت دائمی کاهش پیدا می‌کنند. برخی موها فورا از فولیکول مو خارج می‌شوند در حالیکه برخی دیگر به رشد ادامه داده و طی چند هفته آینده می‌ریزند. ما معمولا توصیه می‌کنیم لیزر صورت و گردن هر ۴ هفته یک بار و سایر نواحی بدن که در زیر گردن قرار دارند هر ۶ هفته انجام شود به طوریکه موها موقع لیزر در فاز صحیح رشدی (آناژن) قرار داشته باشند.


چه موقع پیش از حذف موهای زائد با لیزر باید از تراشیدن موها خودداری کرد؟

بهتر است روز قبل یا ۲۴ساعت قبل از انجام لیزر موها تراشیده شوند. از یک ژیلت تیز همراه با کرم اصلاح برای جلوگیری از ایجاد التهاب در محل استفاده کنید. تراشیدن موها، درست پیش از انجام لیزر می‌تواند با بریدگی و یا ایجاد قرمزی درموضع به دلیل تراشیدن خشک همراه باشد و به همین دلیل توصیه نمی‌شود.


آیا تراشیدن موها رشد و ضخامت آنها را بیشتر می‌کند؟

این باور نادرست به این دلیل در میان عامه مردم رایج است که موی طبیعی یک سر نرم دارد و به دلیل قرارگیری در معرض نور رنگ آن کمی روشن‌تر است. در حالیکه مویی که تراشیده شده یک انتهای صاف دارد و به دلیل اینکه تازه در معرض نور قرار گرفته رنگ آن به تیره‌ترین شکل ممکن است.


آیتک

استفاده از شمع و کندن موها پس از انجام لیزر برای رفع موهای زائد مناسب است؟

 به خاطر داشته باشید اگر قصد دارید برای رفع موهای زائد لیزر انجام دهید از چند هفته پیش از انجام این کار از کندن موها به هر روشی اجتناب کنید چرا که این کار باعث خارج شدن مو از فولیکول می‌شود و برای اثرگذاری لیزر باید مو در فولیکول قرار گرفته ‌باشد. تراشیدن یا کوتاه‌کردن موها با قیچی بلامانع است.

تا چه مدت پس از انجام لیزر باید از قرارگرفتن در معرض نور آفتاب اجتناب کرد؟


پس از رفع موهای زائد با لیزر، معمولا توصیه می‌شود به مدت ۱۰-۷ روز فرد از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب اجتناب کند. این کار احتمال بروز عوارض را کاهش می‌دهد. در دوره لیزردرمانی برای رفع موهای زائد به منظور به حداقل رساندن خطر بروز عوارض جانبی مانند سوختگی و تغییرات رنگدانه اجتناب از نور آفتاب و استفاده از کرم ضدآفتاب توصیه می‌شود چرا که پوست برنزه شده بیشتر مستعد عوارض رفع موهای زائد با لیزر است.

رفع موهای زائد با لیزر در چه سنی توصیه می‌شود؟


خطرات رفع موهای زائد با لیزر برای نوجوانان و بزرگسالان بالای ۱۸ سال یکسان است. با گرفتن رضایت والدین، نوجوانان نیز می‌تواند از لیزرهای ایمن و افراد متخصص آموزش‌دیده در این زمینه برای رفع موهای زائد خود بهره ببرند. اجتناب از نور خورشید و استفاده از کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از تغییر رنگ پوست و سوختگی قبل و بعد از لیزردرمانی ضروری است.

بین جلسات لیزردرمانی برای رفع موهای زائد انجام چه کارهایی توصیه می‌شود؟

با پی‌گیری منظم جلسات لیزردرمانی جای نگرانی درباره رشد مجدد مو بین جلسات درمانی وجود ندارد. هرچند اگر نیاز به رفع موهای زائد دارید از شمع انداختن و کندن موها با موچین جدا خودداری کنید. انرژی لیزر ریشه مو را هدف می‌گیرد و شمع انداختن یا کندن مو با موچین ریشه را از بین می‌برد. هرچند تراشیدن موها بین جلسات لیزر بلامانع است. در واقع، اگر موها بلند باشند تراشیدن پیش از انجام لیزر کارایی آن را بیشتر می‌کند.

به طور متوسط چند جلسه نیاز است تا رشد موهای بدن متوقف شود؟


به طور متوسط، برای رفع موهای زائد به صورت دائم ۸-۶ جلسه درمان نیاز است. تعداد جلسات بستگی به ناحیه‌ای از بدن که تحت درمان قرار گرفته دارد.

آیا لیزر کردن موهای ناحیه بیکینی خطری ندارد؟


حذف موهای زائد در ناحیه بیکینی و همچنین سایر نواحی مانند ران و ساق پا بسیار رایج است و خطر خاصی ندارد. هرچند بهترین کار این است که قبل و بعد از عمل لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

آیا حذف موهای زائد با لیزر یک روش دائمی است؟


گاهی اوقات به اغراق گفته می‌شود که با استفاده از لیزر موها به صورت دائم حذف می‌شوند و دیگر نیازی به شمع انداختن، تراشیدن و کندن موها ندارید. چنین چیزی غیرممکن است. اگر فولیکول تخریب شود موهای تکی ممکن است به صورت دائم حذف شوند. این فولیکول تکی مجددا رشد نخواهد کرد. هرچند بهترین چیزی که فرد می‌تواند از لیزر انتظار داشته باشد حذف دائمی ۹۰-۷۰% موهاست. موهای باقیمانده نازک و ظریف بوده و رنگ روشن‌تری دارند.

آیا استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد به خلاص شدن از شر پاهای توت‌فرنگی‌ شکل کمک می‌کند؟


بله. رفع موهای زائد با لیزر با حذف فولیکول‌های مو به کاهش منافذ کمک می‌کند.

حذف موهای زائد با استفاده از لیزر در کدام نواحی بدن قابل انجام است؟


حذف موهای زائد با استفاده از لیزر در کدام نواحی بدن قابل انجام است. نواحی رایجی که زنان معمولا از لیزر برای حذف موهای زائد آنها استفاده می‌کنند شامل موارد زیر هستند: پشت لب، زیربغل، خط بیکینی، پاها و دست‌ها در حالیکه رایج‌ترین نواحی در مردان پشت، شانه‌ها، سینه و شکم هستند.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.