advertise

انواع دستگاه های لیزر رفع موهای زائد

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا مدل جنتل مکس پرو

یکی از معروف ترین برند های دستگاه لیزر کندلا می باشد.شرکت کندلا از قدیمی ترین تولید کنندگان لیزر و دیگر تجهیزات پزشکی امریکا بوده و بیش از ۲۰ سال است که در این حوزه فعال است. بیش از ۱۰۰۰۰ دستگاه به فروش رسانده و جایگاه ویژه ای را در میان کاربران حوزه لیزر و زیبایی دارد. در این دستگاه از تکنولوژی طول موج الکساندرایت استفاده شده و بسیار مناسب پوست های روشن و اروپایی است.

آیتک


مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره تجهیز کلینیک رایگان با کارشناسان شرکت آیتک تماس حاصل فرمایید.

آیتک

دستگاه لیزر الکساندرایت نابلکس

دستگاه لیزر الکساندرایت نابلکس Noblex یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد است. یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج، Pulse Duration و میزان انرژی برای از بین بردن موهای زائد می باشد . دستگاه لیزر نابلکس، یکی از پیشرفته ترین دستگاه های لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد است که در ابتدا توسط شرکت کره ای FineMEC اختراع شد و از جمله دستگاه هایی است که با تکنولوژی لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر کار می کند. همانطور که قبلا هم ذکر شد، با توجه به اینکه تکنولوژی الکس محصول اروپا است، بیشتر مناسب تیپ پوستی روشن ۱،۲و نهایتا ۳ می باشد.


دستگاه لیزر الکساندرایت موتوس اِی_ایکس و اِی_وای دکا

دستگاه الکساندرایت دکا محصول کشور ایتالیا، عملکرد بسیار خوبی داشته و یکی از معروفترین دستگاه های لیزر الکساندرایت برای لیزر موهای زائد بشمار می رود. تکنولوژی‌هایی که اخیراً این برند برای ساخت دستگاه‌های Motus AX و Motus AY به کار برده‌است، توجه بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی را به خود جلب کرده‌است. دستگاه موتوس AX، که نسخه اولیه ای از دستگاه لیزر موتوس AY است، دارای هندپیس Moveo است که مدت زمان انجام لیزر را در عین حفظ کیفیت، به حداقل رسانده‌است.


دستگاه لیزر الکس_اندیگ اکسنتو (Dual Accento)

دستگاه Dual Accento مجهز به دو تکنولوژی لیزر الکساندریت با طول موج ۷۵۵ نانومتر و لیزر اندیگ با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر بوده که توسط بایسون(Bison)، بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده لیزر در کره جنوبی تولید می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه، استفاده از قطعات اصلی و تعیین‌کننده ساخته شده در کشور آمریکا است. طول موج اندیگ این لیزر (با ۱۰۶۴ نانومتر) توانایی رسیدن به لایه‌های عمیق‌تر پوست نسبت به همه لیزرهای قبلی گفته شده را دارد. از جمله ویژگی‌های منحصربه ‌فرد آن قابلیت استفاده حتی برای افرادی با پوست برنزه است. ترکیب دو طول موج الکس و اندیگ موجب گستردگی کاربرد در تیپ پوستی های به نسبت تیره تر است.


لیزر الکس اندیاگ اِگِین (again) دکا

جدیدترین و قوی ترین دستگاه لیزر الکس - اندیگ است و محصولی دیگر از کمپانی بزرگ DEKAایتالیا بوده و عملکرد به نسبت خوبی دارد. دستگاه again یک پلتفرم لیزری سریع و پرقدرت برای رفع موهای زائد، به همراه طیف گسترده ای از کارکردها در حوزه زیبایی را به متخصصین ارائه می دهد. این دستگا نیز از ترکیب دو تکنولوژی طول موج الکس و اندیگ به منظور افزایش عمق نفوذ و طیف کاربری بیشتر بهره گرفته است.


دستگاه لیزر الکس اندیگ اکسل اچ آر

دستگاه لیزر اکسل اچ آر به‌عنوان Gold Standard در زمینه رفع موهای زائد، یکی از برترین دستگاه‌های وارداتی است. این دستگاه محصول کمپانی معتبر کوترا می باشد. در این دستگاه از دو تکنولوژی الکساندرایت و اندیگ استفاده شده است و به همین دلیل، اندیکاسیون‌های زیاد و متنوعی برای آن در نظر گرفته می‌شود. در ادبیات رایج پزشکی و زیبایی Excel HR از جمله دستگاه های لیزر الکس یا دستگاه لیزر الکساندرایت به حساب می آید این در حالی است که این دستگاه از دو طول موج الکس و اندیگ به صورت همزمان بهره می گیرد.


دستگاه لیزر الکس- اندیگ الیت پلاس

این لیزر ساخت شرکت معتبر سایناشور آمریکا است. و به مانند رقیب خود کندلا، از دو طول موج الکساندریات و اندیاگ به صورت همزمان بهره می‌برد. الیت پلاس (Cynosure Elite+) یکی از گرانترین مدل دستگاه لیزر موهای زائد است. و به همین علت در ایران به صورت محدود در دسترس است.


دستگاه لیزر سه طول موج لونا لیزر

یکی دیگر از دستگاه های سه طول موج تولید داخل دستگاه لونا لیزر است. این دستگاه از نظر تکنولوژی و کیفیت انقلابی بپا کرده است و با ترکیب سه طول موج متفاوت به بهترین شکل ممکن به عمق پوست نفوذ می کند و تمامی موهای زائد صورت و بدن بیماران را حذف می کند. اکثر دستگاه ها نیاز به کولینگ مجزا دارند. یکی از ویژگی های مهم و اساسی این دستگاه ها مجهز بودن آن به چیلر داخلی کولینگ و سیستم خنک کننده برای کاهش درد و التهاب و سوزش در بیماران می باشد. سیستم های خنک کننده ای که در اکثر دستگاه های لیزر استفاده می شود به دلیل ایجاد سرمای کم سر هندپیس حین لیزر، درد و سوزش زیادی برای بیمار به همراه دارد، در حدی که برخی از مراجعین از ادامه جلسات لیزر منصرف می شوند.


دستگاه لیزر الکس- اندیگ الیت پلاس

این لیزر ساخت شرکت معتبر سایناشور آمریکا است. و به مانند رقیب خود کندلا، از دو طول موج الکساندریات و اندیاگ به صورت همزمان بهره می‌برد. الیت پلاس (Cynosure Elite+) یکی از گرانترین مدل دستگاه لیزر موهای زائد است. و به همین علت در ایران به صورت محدود در دسترس است.


دستگاه لیزر سه طول موج سوآن

دستگاه سه طول موج سوآن یکی از بهترین و معروف ترین دستگاه های سه طول موج تولید داخل و محصول شرکت تجهیزات پزشکی آیریک تجهیز کسری(آیتک) است. این دستگاه از نظر کیفیت و کارایی در رده بندی بالایی قرار گرفته و دارای کلیه مجوزات رسمی مربوطه می باشد. مهمترین امتیازات و برتری های این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه ها می توان به سوپر کولینگ فوق العاده آن اشاره کرد.
همچنین از محاسن دیگر آن کیفیت هندپیس و لیزربار آمریکایی است که از نظر زمان و کیفیت جوابدهی بسیار عالی می باشد. طراحی بدنه منحصر به فرد آن نیز مشتریان زیادی را به خود جذب کرده و جای خود را به خوبی باز نموده است.

آیتک

دستگاه لیزر سه طول موج هارمونی آلما

دستگاه لیزر آلما هارمونی XL PRO یک دستگاه سه طول موج، محصول شرکت آلما در امریکا می باشد که طول موج های الکساندرایت، دایود و اندیگ رو همزمان شات می زنه که باعث می شود مراجعه کننده از هر نوع رنگ و طیف پوستی با این دستگاه به نتیحه مطلوبی برسد. علاوه بر این دستگاه لیزر موهای زائد آلما هارمونی از کولینگ قدرتمندی بهره می گیرد که تا دمای منفی ۱۶ درجه سانتی گراد سرد می شود. همین مورد تضمینی جهت راحتی مراجعه کننده و عدم احساس درد حین لیزر می باشد.


دستگاه لیزر سه طول موج سوپرانو تیتانیوم و سوپرانو پلاتینیوم یا آیس آلما

دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم (Soprano titanium)که در اصل متعلق به شرکت آلما آمریکا بوده است و تحت لیسانس این شرکت در کشورهای دیگری مانند چین، آلمان و تایلند تولید می شود، جزو جدید ترین نسل های لیزر موهای زائد بدن می باشد. اکثر این دستگاه ها نیاز به چیلر یا کولینگ مجزا دارند اما اخیرا در ورژن های جدید دستگاه چیلر داخلی برای آن تعبیه شده است. به تازگی برخی از شرکت های داخلی نیز اقدام به ساخت این دستگاه تحت عنوان دستگاه سوپرانو تیتانیوم، پلاتینیوم، پلاتینا پلاس و ... کرده اند که برخی از آنها از کیفیت مرغوبی برخوردار نیستند. استفاده از چیلر نامناسب یا ضعیف و هندپیس های بی کیفیت از جمله ایرادات برخی دستگاه های تولید داخل هستند که همین امر موجب بالا رفتن ریسک سوختگی، محتمل شدن درد و سوزش بیشتر توسط کلاینت و یا عدم جواب گیری مطلوب از عواقب استفاده از این دستگاه ها می باشد.


دستگاه لیزر سه طول موج پارادایس

دستگاه لیزر دایود سه طول موج پارادایس ساخت شرکت همدم طب نوین لیزر در ایران می باشد. محصولی که قصد معرفی آن را داریم دستگاهی است که برای انواع پوست های ایرانی ساخته شده است. دستگاه لیزر دایود پارادایس، قابلیت انتشار ۳ طول موج الکساندرایت با طول موج کاری ۷۵۵ نانو متر، دایود با طول موج کاری ۸۰۸ نانو متر و ان دی یاگ با طول موج کاری ۱۰۶۴ نانو متر را به صورت همزمان دارد، از این رو برای تمام پوست ها مناسب است.


دستگاه لیزر سه طول موج وندورا

دستگاه لیزر وندورا پلاس با مشخصات فنی و کیفیت خود در زمان خود تبدیل به یکی از دستگاه های موجود در بازار شد. واردات این دستگاه از سال ۲۰۱۸ توسط ایران لیزر انجام گردید که یکی از موفق ترین دستگاه ها در زمان خود بود. البته که با گذشت زمان و پیشرفت روز افزون تکنولوژی دستگاه های بهتری تولید گردید و جایگزین های مناسب وجود دارد. اما بخاطر جوابدهی بالا نسبت به قیمت آن دستگاه لیزر وندورا پلاس از لیست محصولات لیزر حذف نگردیده است.


دستگاه لیزر سه طول موج اشنایدر

دستگاه لیزر اشنایدر محصول کشور آلمان و در مدل های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ عرضه شده است که مدل ۲۰۲۲ به اشنایدر پلاس یا schneider plus معروف می باشد.
دستگاه لیزر اشنایدر دارای سه طول موج: الکساندرایت ۷۵۵nm + دایود ۸۰۸nm + اندیاگ ۱۰۶۴nm است. با استفاده از این لیزر سه طول موج، برای مراجعه کننده با هر رنگ و تایپ پوستی مناسب به نظر می رسد.


دستگاه لیزر دایود آیس

دستگاه دایود آیس با طول موج ۸۰۸ نانومتر دستگاهی با جوابدهی مطلوب برای تیپ های پوستی گندمی م یاشد. این دستگاه ساخت شرکت nub way بوده و از نظر کیفیتی مطلوب به نظر می رسد. کارایی این دستگاه با توجه به طول موج کاربردی، تماسی است و نیاز به چیلر یا خنک کنندگی قوی دارد. این دستگاه به نسبت دستگاه قدیمی است.


دستگاه لیزر دایود لومینا آیس

دستگاه لیزر دایود و تولید شده توسط شرکت ایرانی پرنیان گستر می باشد. شایان به ذکر است که دستگاه لیزر مو زائد لومینا آیس دارای مجوز CE اروپا، گواهینامه صادرات و کیوا ایتالیا می‌باشد. هندپیس دستگاه می تواند ۲۰ میلیون شات مفید بزند و زمان کار پیوسته ماکزیمم ۱۵-۱۸ ساعت دارد. طیف پوستی برنزه یا خیلی روشن اثربخشی قابل قبولی دارد.


دستگاه لیزر دایود اُلیو

دستگاه لیزر دایود الیو محصول کشور کره می باشد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌ این دستگاه ساطع شدن امواج لیزری به طول ۸۱۰ نانومتر حین کار با آن است. این طول موج می‌تواند به عمق نفوذ ایده‌آلی از پوست نفوذ کرده و نتایج مثبت قابل قبولی را برای پوست های گندمگون عرضه کند. پس به کمک این دستگاه شاهد نرخ جذب بالا در بافت ملانین پوست خواهیم بود. لذا با پشت سر گذاشتن جلسات درمانی اثرات مطلوبی در راستای حذف موهای زائد مشاهده خواهند شد.
از دیگر ویژگی‌های مهم لیزر دایود، می‌توان به سیستم خنک کننده تماسی آن اشاره کرد. در نتیجه مراجعه‌کنندگان درمان سریع، ایمن، راحت و بدون دردی را تجربه خواهند کرد. این موضوع نه تنها برای بیماران رضایت بخش بوده بلکه سوددهی بالایی را نیز برای کلینیک‌های زیبایی به دنبال دارد.


دستگاه لیزر دایود وکتوز

دستگاه لیزر وکتوز محصول شرکت معتبر سایناشور (synosure) امریکا می باشد که از جمله شرکت های معتبر در حوزه لیزر و تجهیزات پزشکی زیبایی در امریکا است.
این نوع دستگاه با توجه به اینکه از تکنولوژی طول موج دایود بهره برداری می کند، مناسب افراد با پوست گندمی است و از جمله دستگاه هایی است که درد محتمل شده توسط کلاینت بسیار اندک است.


دستگاه آی پی ال ایلایت

عملکرد اصلی ایلایت مبتنی بر استفاده از نور پالسی با طول موج‌های مختلف و رادیو فرکوئنسی برای درمان ناحیه‌ی هدف استفاده می‌کند. درواقع دستگاه ایلایت (E-light) از ترکیب هر دو تکنولوژی RF و IPL بهره می‌گیرد. ابتدا انرژی IPL (نور قوی پالسی) برای گرم کردن ناحیه درمان به کار برده می‌شود، به این ترتیب مسیری حرارتی برای عبور انرژی آر اف (رادیو فرکوئنسی) به دست می‌آید. سپس انرژی الکترومغناطیسی آر اف به فولیکول مو یا ضایعات رنگدانه‌ای و عروقی هدف می‌رسد. دستگاه ایلایت روشی موثر برای کاهش و از بین بردن موهای زائد، ضایعات رنگدانه‌ای و خطوط قرمز است. کارایی ایلایت سه برابر بیشتر از لیزر آی پی ال معمولی است.


دستگاه آی پی ال SHR

دستگاه IPL SHR با تکنولوژی آی پی ال می باشد و ساخت شرکت APOLO MED چین است. این نوع دستگاه علیرغم درد و قیمت کمتر معایبی نیز دارد مانند:
• کاربری بیشتر برای درمان پوست‌های روشن مؤثر است.
• این فناوری قدیمی است و در حال حاضر از آن چندان استقبال نمی‌شود.
• به‌طور کلی می‌توان آن را ضعیف‌تر و کم اثرتر از لیزر درمانی برای حذف موهای زائد دانست
اما همچنان مشتری های خاص خود را دارند که برای تجهیز کلینیک خود دارای نقدینگی کمتری هستند.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.