advertise

عوارض دستگاه کویتیشن

عوارض کویتیشن لاغری

حذف چربی توسط دستگاه کویتیشن یک روش تایید شده توسط FDA است که به پیشرفتی در فناوری کاهش چربی به روش غیر جراحی تبدیل شده است. آمارهای جهانی منتشر شده در سال ۲۰۱۸ توسط انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا نشان می‌دهد که تکنیک‌های غیرتهاجمی برای کاهش چربی نسبت به روش‌های جراحی جذابیت بیشتری پیدا می‌کنند و انتظار می‌رود بازار فروش دستگاه کویتیشن تا سال ۲۰۲۶ به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
با توجه به میزان خرید دستگاه طی چند ماه اخیر نیز می توان گفت بسیاری از متخصصین لاغری به دنبال راهی هستند که علاوه بر عدم نیاز به جراحی، بیشترین میزان نتیجه بخش بودن را نیز بتوانند به مراجعین خود ارائه کنند.دستگاه کویتیشن از امواج مافوق صوت با فرکانس ۴۰ کیلوهرتز تا ۵ مگاهرتز برای کار بر روی سلول های چربی بدون ایجاد آسیب به سایر اندام ها یا بافت های سالم استفاده می کند. امواج صوتی بر غشای سلول‌های چربی تأثیر می‌گذارند تا آنها را به مایع تبدیل کنند تا از طریق فرآیند متابولیک طبیعی از بین بروند. ما در آیتک تلاش نمودیم به بررسی دستگاه کویتیشن و عوارض آن بپردازیم. شما همچنین میتوانید برای اطلاع از کاربرد های این دستگاه به مقاله بررسی کاربرد های کویتیشن مراجعه فرمائید. با ما در ادامه همراه باشید.


در طول درمان، وز وز نور دستگاه کویتیشن قابل شنیدن خواهد بود، اما بیماران کمترین ناراحتی را (در صورت وجود) با احساس گرما روی پوست احساس می‌کنند. بسته به بزرگی سطح، یک جلسه می تواند بین ۲۰ تا ۵۰ دقیقه طول بکشد. عوارض لاغری با دستگاه کویتیشن در مقایسه با جراحی لیپوساکشن بسیار کم است. برای اکثر افراد، درمان بدون درد است و نیازی به زمان بهبودی ندارند.
ممکن است حساسیت پوستی کوتاه مدت موقت، کبودی خفیف، تجمع مایع یا تاول در محل استفاده از پراب را تجربه کنید.

عوارض دستگاه کویتیشن | آیتک

خرید به روزترین دستگاه کویتیشن 

خرید به روزترین دستگاه کویتیشن با مناسب ترین قیمت از شرکت آیتک

عوارض کویتیشن چیست؟ | آیتک

عوارض کویتیشن چیست؟

لاغری با دستگاه کویتیشن فرآیندی است که در آن یک دستگاه کویتیشن با کیفیت بالا، امواج اولتراسونیک با فرکانس پایین را پردازش می کند تا سلول های چربی در لایه پوست را تحریک کند. این ایمن ترین درمان کاهش چربی بدون هیچ گونه عوارضی مانند جراحی، اسکار، بریدگی و لیپوساکشن است.
به دلیل اینکه بسیاری از مراجعان خواهان لاغری شکم خود هستند بیشتر نگرانی ها معطوف عوارض کویتیشن شکم می باشد. هر جلسه کویتیشن حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می کشد، بنابراین به هیچ وجه وقت گیر نیست و می تواند در زمان استراحت ناهار یا تعطیلات در دفتر یا محل کار شما انجام شود.
از آنجایی که این درمان بی خطر است، عوارض جانبی دائمی ایجاد نمی کند. اکثر پزشکان کویتیشن را برای تغییر شکل بدن توصیه می کنند زیرا بی ضرر است و عوارض جانبی جزئی پس از درمان دارد. دربسیاری از موارد به علت تشابه زیاد عملکرد دستگاه کویتیشن و آر اف کویتیشن معمولا عوارض کویتیشن و آر اف یکسان می باشد.

برخی از عوارض لاغری با دستگاه کویتیشن عبارتند از:

قرمزی پوست پس از استفاده از دستگاه کویتیشن:

پوست همیشه به هر نوع درمانی، چه مفید و چه مضر، پاسخ می دهد. گاهی اوقات، به دلیل برخی مواد شیمیایی تحریک کننده، پوست ما به درمان پاسخ می دهد و باعث قرمزی اطراف ناحیه تحت درمان می شود. کویتیشن نیز ممکن است باعث قرمزی اطراف ناحیه درمان شود.
با این حال، در این درمان، قرمزی یک عارضه جانبی موقت است که می تواند فروکش کند در ادامه ۴ تا ۵ ساعت طول می کشد تا پوست طبیعی بازگردد. اگر بعد از درمان دچار قرمزی و تورم شدید، جای نگرانی نیست، به موقع است و می توانید بدون هیچ دارویی به حالت عادی برگردید.

کبودی های خفیف پس از استفاده از دستگاه کویتیشن:

گاهی اوقات پوست به درمان پاسخ متفاوتی می دهد که می تواند منجر به کبودی خفیف شود. با این حال، کویتیشن یک درمان بدون درد است و به هیچ نوع بیهوشی نیاز ندارد.
برای امواج صوتی با فرکانس پایین مناسب است، اما همچنان با لایه اپیدرمی پوست تداخل دارد و سلول های چربی را هدف قرار می دهد. این تداخل ممکن است باعث کبودی جزئی در ناحیه درمان شود که ممکن است ظرف چند ساعت ناپدید شود یا ممکن است ۲۴ تا ۷۲ ساعت (یعنی یک یا دو روز) طول بکشد.


تشنگی بیش از حد بعد از درمان با دستگاه کویتیشن

برخی از بیماران تشنگی شدید را نیز گزارش می‌کنند، در حالی که برخی دیگر این تجربه را ندارند. با دستگاه کویتیشن، باید به خاطر داشته باشید که خود را هیدراته نگه دارید.نوشیدن آب قبل و بعد از جراحی ضروری است زیرا به بدن کمک می کند تا سموم و چربی های آزاد شده را دفع کند.
بسیاری از پزشکان نیز به مراجعین خود توصیه می کنند تا حداقل ساعتی یک لیوان آب بنوشند. دلیل اینکه ممکن است احساس تشنگی شدید داشته باشید این است که بدن شما برای دفع سموم و چربی ها به آب نیاز دارد.

آیتک

ضرر کویتیشن | آیتک

حساسیت پوست در محل درمان با دستگاه کویتیشن

در طول جلسات لاغری با دستگاه کویتیشن، ژل روی ناحیه مورد درمان اعمال می شود و امواج صوتی با فرکانس پایین از طریق دستگاه به صورت دستی به لایه پوست منتقل می شود تا سلول های چربی را کاهش دهد. استفاده از این ژل یا امواج صوتی می تواند پوست را برای مدتی حساس کند. ممکن است باعث خارش، تورم یا برجستگی های کوچک در اطراف ناحیه تحت درمان شود.


بی نظمی های پوستی پس از استفاده از دستگاه کویتیشن

در برخی موارد استفاده از دستگاه کویتیشن، چربی به طور نابرابر تجزیه می شود که می تواند توده ها و برجستگی هایی را روی پوست ایجاد کند. بدن به زمان نیاز دارد تا سلول‌های چربی را از بین ببرد و درمان‌های بعدی نیز می‌تواند به رفع هرگونه برآمدگی کمک قابل توجهی کند.

سردرد های شدید بعد از درمان با دستگاه کویتیشن

تجربه سردرد یا سرگیجه غیرمعمول نیست، اما این ناشی از سمومی است که در بدن ترشح می شود. هیدراته ماندن و انجام ورزش بعد از درمان می تواند به تخلیه سریعتر سموم موجود درسیستم شما کمک کند و شما را از شر این سردرد های ناخواسته خلاص کند.

سوالات متداول

ضرر کویتیشن در برابر مزایای بسیار زیاد آن بسیار ناچیز است. خطرات بسیار کمی در ارتباط با این روش وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که هیچ عوارض جانبی وجود ندارد. کبودی و درد از عوارض جانبی کوتاه مدت شایع هستند و برخی از افراد پس از بهبودی این درمان دچار شلی پوست،فرورفتگی یا امواج در پوست خود می شوند.
لاغری با دستگاه کویتیشن یک عمل زیبایی انتخابی در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که شما باید هزینه درمان و همچنین هزینه های مربوطه را کاملاً از جیب خود بپردازید. بیمه معمولاً کانتورینگ بدن را که شامل لاغری با کویتیشن می ‌شود، پوشش نمی‌ دهد.
اکثر افرادی که کویتیشن را انتخاب می کنند، در هفته اول کاهش قابل توجهی در چربی خواهند دید. با این حال، برنامه درمانی ۱۰ تا ۲۰ جلسه هفتگی برای دستیابی به کاهش وزن مطلوب و تغییرات ترکیب بدن معمول است.
نواحی متداول درمانی بدن که در آن کویتیشن استفاده می شود، شامل شکم، صورت، گردن، پشت، گونه ها، ران ها، چانه، باسن و بازوها است. همچنین برای درمان کاهش بافت اضافی سینه در مردان، دارای اضافه وزن استفاده شده است.
برخلاف روش‌های مرسوم مانند لیپوساکشن، کویتیشن شامل هیچ جراحی یا بیهوشی نمی‌شود و می‌توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود ادامه دهید. این رویکرد خطرات و عوارض جانبی درمان کویتیشن را کاهش می دهد. پزشک اهداف شما را مورد بحث قرار می دهد، ارزیابی می کند که آیا شما واجد شرایط درمان هستید یا خیر، و مشخص می کند که هیچ بیماری زمینه ای وجود ندارد.
این روش در بیمارانی که فعالیت متوسطی دارند بیشتر موثر است، زیرا نواحی خاصی را برای حذف چربی های ناخواسته هدف قرار می دهد. اگرچه این یک روش کم خطر است، اما ممکن است عوارض جانبی خفیفی را تجربه کنید که موقتی هستند.
مراجعانی که ۱۸ سال به بالا دارند و از سلامت عمومی برخوردار هستند، کاندیدای ایده آلی هستند که از کویتیشن سود می برند. مواردی وجود دارد که این روش مناسب تلقی نمی شود، مانند افراد باردار،  افراد دارای بیماری کلیوی، افراد دارای مشکلات کبدی، قلبی یا افرادی که هر شرایط ناتوان کننده یا تهدید کننده زندگی دیگری دارند.
در حالت ایده‌آل، قبل از کویتیشن، باید فعالیت متوسط ویک رژیم غذایی سالم داشته باشید. در هفته قبل از جلسه درمانی، اکثر پزشکان به بیماران توصیه می کنند که روزانه حدود هشت لیوان آب بنوشندو از مصرف الکل و برنزه کردن خودداری کنند و رعایت این توصیه ها بسیار مهم است. مایعات کافی برای کمک به بدن شما برای پردازش چربی و تری گلیسیرید اضافی که در نتیجه روش کویتیشن آزاد می شود، مورد نیاز است. شما باید از مصرف الکل خودداری کنید زیرا الکل عملکرد کبد برای پردازش این مواد را محدود می کند. برنزه کردن قبل از درمان می تواند پوست شما را نسبت به امواج اولتراسونیک مورد استفاده در درمان بسیار حساس کند. پس از درمان کویتیشن، باید به نوشیدن مقادیر کافی آب و انجام ورزش منظم ادامه دهید تا به بدن خود کمک کنید تا تری گلیسیرید و مواد چربی اضافی  که از بدن شما آزاد می شوند را پردازش کند تا به طور کامل از درمان کویتیشن بهره مند شوید.
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.