advertise

بهترین روش جوانسازی پوست

احتمالاً کلمه "کلاژن" را زیاد شنیده اید. یک مولکول پروتئینی به نام کلاژن هم در عضلات و هم در پوست وجود دارد. عنصر ساختاری اولیه اجزای مختلف بدن کلاژن است که یکی از اجزای ضروری آن است. سطح کلاژن در بدن با افزایش سن کاهش می یابد. کلاژن می تواند به دلایلی غیر از سن، از جمله آب و هوا، استرس، تغییرات هورمونی و حتی عفونت ها از بین برود. نرمی پوست به تدریج با کاهش یا از بین رفتن کلاژن کاهش می یابد. در اینجاست که علائم پیری پوست به تدریج ظاهر می شود. با این حال، یکی دیگر از مسائل مربوط به پیری پوست در حال حاضر بی اهمیت تلقی می شود.
امروزه ابزارهای جوانسازی به کمک ما آمده اند و از پوست سالم و جوان حمایت می کنند. این دستگاه ها با تولید گرما و رساندن آن به لایه های عمقی پوست باعث جوانسازی پوست می شوند. آنها به طور همزمان سطح پوست را خنک نگه می دارند و با این کار آسیب به پوست را متوقف می کنند. حرارت ساطع شده مداوم و عمیق از این گجت، تولید کلاژن پوست را تشویق می کند. همچنین توانایی پوست در جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد. جوانسازی پوست با افزایش سنتز کلاژن انجام می شود. علاوه بر این، ساختار قوی پوست را بازیابی می‌کنند و شلی پوست را کاهش می‌دهند. گاز دی اکسید کربن توسط دستگاه کربوکسی تراپی که یکی از کارآمدترین فناوری های جوانسازی پوست است، تزریق می شود. ما در آیتک تلاش نمودیم به بررسی دستگاه کویتیشن و عوارض آن بپردازیم. شما همچنین میتوانید برای اطلاع از کاربرد های این دستگاه به مقاله بررسی کاربرد های کویتیشن مراجعه فرمائید.


این روش که زیرمجموعه ای از مزوتراپی است، برای درمان گودی زیر چشم، چین و چروک، سلولیت و چربی های موضعی و همچنین برای بهبود شلی و افتادگی پوست استفاده می شود. کربوکسی تراپی از آنجایی که چندین سال است هیچ عارضه نامطلوبی ایجاد نکرده  و یکی از کم تهاجمی ترین روش‌هاست،در نتیجه یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای جوان‌سازی پوست به شمار می آید. کربوکسی تراپی باید طبق دستور پزشک در طول ۷ تا ۱۰ جلسه انجام شود تا موثر باشد.
به منظور فعال کردن سیستم های جبرانی پوست برای ساخت کلاژن، پزشک از یک دستگاه کربوکسی برای پمپ کردن گاز دی اکسید کربن به سلول های زیرین پوست و خراش دادن سلول های مرده استفاده می کند. در نتیجه، پوست جریان خون بیشتری دریافت می کند  و کلاژن سازی انجام می شود. بهترین ابزار جوانسازی پوست از نظر برخی افراد کربوکسی است.

بهترین روش جوانسازی پوست | آیتک

مزایا و معایب دستگاه جوانسازی

کربوکسی تراپی یک روش غیر جراحی، ساده و بدون درد برای درمان پوست با کمک دستگاه های جوانسازی پوست است. این روش انعطاف پذیری و بافت پوست را بهبود می بخشد و همچنین خطوط ریز و افتادگی پوست را کاهش می دهد. تحریک ساخت کلاژن و الاستین و همچنین بهبود جریان خون دو مورد از مهمترین مزایای درمان با دستگاه جوانسازی کربوکسی تراپی است. در عرض چند ماه، موارد فوق الذکر پوست را بازسازی می کنند. از آنجایی که درمان با فرکانس رادیویی به پوست آسیب نمی رساند، ممکن است یک درمان مناسب برای چندین مشکل رایج پوستی باشد.
اما این روش نیز دارای اشکالاتی است.به طور کلی، هیچ روش درمانی یا زیبایی صد در صد ایمن  در نظر گرفته نمی شود. هر تکنیکی مشکلات خاص خود را دارد که ممکن است کم یا زیاد باشد. بنابراین، از مشکلات مربوط به استفاده از این ابزار آگاه باشید. کلینیک‌های مختلف، اماکن پزشکی و سالن‌های آرایشی خاص، گزینه‌های درمانی مختلفی را ارائه می‌دهند که ازدستگاه های پیشرفته پزشکی، به‌ویژه در زمینه‌های پوست و مو، برای زیباسازی، جوان‌سازی و بهبود ظاهر پوست استفاده می‌کنند. به دلیل تنوع گسترده این روش ها، انتخاب یک رویکرد مناسب چالش برانگیز است.


بزرگترین تجهیزات جوانسازی پوست معمولاً عوارض جانبی کمی دارند یا اصلاً عوارض ندارند. اصطلاح "لیفت زمان ناهار" به این رویکرد درمانی در کشورهای دیگر اشاره دارد زیرا بسیار سریع و بدون درد است. به عبارت دیگر، این روش به قدری ساده است که می توانید آن را در یک روز کاری و در حین استراحت ناهار انجام دهید، سپس به سر کار بازگردید. برخی از این ابزارها به طور متوسط بر اساس اصول تجهیزات اولتراسوند عمل می کنند. همین عامل - استفاده از امواج مافوق صوت - توضیح می دهد که چرا این ابزارها کمتر آزاردهنده و پیچیده هستند.
همانطور که می دانید یکی از ایمن ترین تکنیک های تصویربرداری پزشکی سونوگرافی است. یکی از مطمئن ترین راه ها برای جوانسازی پوست و لیفت صورت از همین ابزار استفاده می کند. اگرچه اثرات منفی درمان جوانسازی ممکن است از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد، اما با مراقبت صحیح به راحتی قابل اجتناب هستند. ناگفته نماند که باید احتیاط کنید زیرا این اثرات نامطلوب موقتی هستند و در نهایت از بین خواهند رفت. عوارض جوانسازی پوست عبارتند از:

• تورم ملایم
• کمی التهاب و قرمزی بر روی پوست
• فرورفتگی
• حساسیت محل درمان
• سوزش پوست صورت
• خشکی پوست صورت
• حساسیت جزئی
کبودی که ممکن است به عنوان یک عارضه جانبی نیز در نظر گرفته شود.
برای به حداقل رساندن خطر عوارض جانبی، متخصصان توصیه می کنند از محصولات پوستی موضعی پس از درمان های جوانسازی پوست استفاده نکنید. تابش پرتو یکی از اجزای این تکنیک درمانی است. کارشناسان می گویند در حالی که این سطح ازپرتو به افراد سالم آسیب نمی رساند، افراد حساس ممکن است درد را تجربه کنند. اگرچه این روش نسبت به سایر روش ها برای سفت کردن پوست موفق تر است، اما نتیجه همیشه ثابت نیست.

خرید به روز ترین دستگاه کربوکسی

خرید به روز ترین دستگاه کربوکسی با مناسب ترین قیمت از شرکت آیتک

مراقبت‌های قبل و بعد از جوانسازی پوست

برای انجام درمان قبل از جوانسازی به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، قبل از جوانسازی باید مدتی را برای انجام آن اختصاص دهید. موارد مراقبت شامل مورد های زیر می باشد:


۱. مصرف غذاها و داروهای خاص را متوقف کنید: بهتر است ۱۰ روز قبل از جوانسازی از مصرف هر گونه غذا، دارو یا مکملی که بر غلظت خون تأثیر می گذارد خودداری کنید. شما مجاز به استفاده از هیچ دارویی از جمله ایبوپروفن، آسپرین و ویتامین E نیستید.
۲. عدم استفاده از حمام آفتاب یا بخار قبل از جوانسازی: آفتاب و حمام پوست را حساس تر می کند. این بدان معنی است که در طول تجدید، پوست شما می تواند آسیب ببیند. علاوه بر این، برنزه شدن یا تیره شدن پوست ممکن است اثر درمانی را خنثی کند.
۳. دوری از نور خورشید: آفتاب ممکن است باعث سوزش و تحریک پوست شود. در طول درمان، ممکن است مشکلات پوستی ناشی از سوختگی ایجاد شود. احساس آفتاب سوختگی پس از درمان یکی از اثرات نامطلوب انجام این کار است. بنابراین، یک هفته قبل از جوانسازی، سعی کنید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

۴. از کرم های لایه بردار استفاده نکنید: لایه برداری این دستگاه ها به جای استفاده از لوسیون های لایه بردار، ظاهر پوست را بهبود می بخشد. دو هفته قبل از جوانسازی باید از استفاده از کرم های لایه بردار یا سایر تکنیک های لایه برداری خودداری شود.
۵. از هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده نکنید: درمان مستلزم آن است که ناحیه تحت درمان کاملاً عاری از هرگونه آلودگی باشد. بنابراین استفاده از لوازم آرایشی قبل از مراجعه به کلینیک هرگز توصیه نمی شود.
۶. از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید: هر سه باعث خونریزی راحت‌تر  می‌شوند. برای به حداقل رساندن اثرات منفی و توقف خونریزی در طول درمان، سعی کنید یک هفته قبل از جوانسازی، نوشیدن الکل و سیگار را قطع کنید.


شما باید به محض پایان درمان، مراقبت های بعدی را شروع کنید. تورم، سوزش و قرمزی خفیف تعدادی از عوارض جانبی هستند که تقریباً همه آنها را تجربه خواهند کرد، اگرچه برخی از افراد ممکن است هیچ یک از عوارض جانبی  درمان را تجربه نکنند. عوارض با مراقبت های پس از درمان کاهش می یابد. موارد زیر را می توان به عنوان برخی از این مراقبت ها برشمرد:


۱. مصرف داروهای تجویزی طبق دستور پزشک: اگر پزشک مصرف دارو را پس از جوانسازی پوست توصیه می کند، باید این کار را به طور منظم انجام دهید تا به حداقل رساندن اثرات منفی کمک کنید.
۲. استفاده از کمپرس یخ: پس از جوانسازی، استفاده از کمپرس یخ سوزش و تورم پوست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در نتیجه می توانید از حوله تمیز و مرطوب یا کیسه یخ برای این کار استفاده کنید.
۳. استفاده از مرطوب کننده: نوسازی پوست باعث پوسته پوسته شدن و لایه برداری پوست می شود. استفاده از مرطوب کننده مناسب برای مراقبت از جوانسازی صورت از روز چهارم بسیار مهم است. کرم هایی که پوست را مرطوب می کنند نیز به روند بهبودی کمک می کنند.

۴. جلوگیری از تحریک شدید پوست پس از جوانسازی صورت یکی از مهم ترین اقدامات مراقبت های پس از درمان است. در دوران نقاهت باید از شرکت در فعالیت های شدید که باعث تعریق زیاد شما می شود، خودداری کنید.
۵. خواب مناسب: پس از مرحله درمان، خواب مناسب نیز بسیار مهم است. هنگام خواب، سر خود را بالاتر از بدن خود قرار دهید. دو بالش برای این کار مفید است. حفظ وضعیت عمودی به طور قابل توجهی جوانسازی صورت را کاهش داده و از آن جلوگیری می کند.
۶. تحریک پوست: پس از درمان، اعمال هرگونه فشار یا ماساژ صورت باعث تحریک پوست می شود. بنابراین تا حدود سه روز پس از جوانسازی پوست از مالش و فشار به پوست خودداری کنید. توجه داشته باشید که استفاده از داروهایی مانند رتینول یا اسید گلیکولیک باعث تحریک پوست نیز می شود.


هزینه های جوانسازی پوست

در بیشتر موارد، بیمه هزینه این روش ها را پرداخت نمی کند. قیمت جوانسازی پوست هایفوگرافیک بر اساس عناصر مختلف متغیر و متفاوت است. این عناصر شامل موقعیت منطقه درمان، فناوری و امکانات کلینیک، میزان آموزش و تخصص پزشک و تعداد جلسات درمانی است. هزینه درمان میکرونیدلینگ هم بر اساس تعداد جلسات و هم دستمزد تکنسین متفاوت است. در بیشتر موارد، بیمه هزینه این روش ها را پرداخت نمی کند.


بهترین زمان برای استفاده از تکنیک‌های کم تهاجمی برای جوان‌سازی پوست صورت، اکنون در سال۱۴۰۲ است. این نشان می‌دهد که چگونه دستگاه‌های پزشکی مانند ژل، لیزر، بوتاکس و غیره تأثیر زیادی بر افزایش علاقه مردم به جوان‌سازی پوست داشته‌اند. بیش از ۹۸ درصد از این افراد پس از بازسازی پوست خود توسط بهترین ابزار جوانسازی پوست، رنگ روشن‌تر، صاف‌تر و جوان‌تری داشتند.
با استفاده از این تکنیک ها، ۶۸ درصد از افراد مبتلا به مشکلات پوستی توانستند از شر ضایعات و مشکلات پوستی خود خلاص شوند. ناگفته نماند که جوانسازی پوست یک جراحی زیبایی است و نیازی به مداخله پزشکی ندارد. البته، با موافقت پزشک، در صورتی که استفاده از این رویکردها جنبه درمانی داشته باشد، می توانید از مزایای بیمه استفاده کنید. به همین دلیل، قبل از انجام جوانسازی پوست، حتما با پزشک خود مشورت کنید.شما می توانید جهت خرید دستگاه لیزر با سه طول موج را از کارشناسان آیتک که در این زمینه تخصص دارند استعلام بگیرید و با مقایسه این قیمت ها با سایر سایت ها اطمینان لازم را کسب نمایید.

سوالات متداول

بیش از آنچه که تصور می کنیم، چندین عنصر روی پوست ما تأثیر می گذارند. سه عامل اصلی که ممکن است به پوست آسیب برسانند شامل نور خورشید، آب و هوا و رفتارهای ناسالم است. اما ما می توانیم پوست خود را جوان تر نشان دهیم. متغیرهای متعددی از جمله سبک زندگی، تغذیه، وراثت و رفتارهای فردی ممکن است به پیری پوست کمک کنند. به عنوان مثال، سیگار کشیدن رادیکال های آزاد تولید می کند. این رادیکال های آزاد به سلول ها آسیب می رسانند و منجر به چین و چروک پوست می شوند. چین و چروک ها و لک ها ممکن است به دلایل دیگری مانند آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز ایجاد شوند. استرس، نیروی جاذبه، چاقی و حتی نحوه خوابیدن همگی روند پیری پوست شما را تسریع می کنند.
یکی از عوامل اصلی پیری پوست نور خورشید است. انعطاف پذیری و لطافت پوست می تواند تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش (UV) به دلیل اینکه به الیاف الاستیک پوست آسیب می رساند ازبین برود. در نتیجه از بین رفتن این الیاف و سطح خاصیت ارتجاعی آن، پوست شل شده و کشیده می شود. اگر در این شرایط پوست خود را کشیده باشید، بازگرداندن آن به شکل قبلی دشوار خواهد بود. پوست نیز راحت تر کبود می شود و کندتر بهبود می یابد. جوانی شما ممکن است با آسیب جزئی نور خورشید به پوست شما نشان داده شود. در بیشتر موارد، پوست می تواند خود را بهبود بخشد، اگرچه آسیب های ناشی از نور خورشید ممکن است این کار را انجام ندهند. 
ابزارهای جوانسازی پوست ممکن است نتوانند با پیچیده ترین انواع کلینیک های زیبایی رقابت کنند، اما با این وجود ممکن است بازیابی شادابی پوست را برای شما آسان تر کنند. این گجت ها به خوبی کار می کنند و برای انواع پوست مناسب هستند.
این ابزارها برای بازسازی صورت، گردن و گاهی برای سفت کردن پوست ران ها، بازوها و شکم مفید هستند. ممکن است واقعاً ببینید که چگونه پوست شما در نتیجه استفاده منظم از ابزارهای جوانسازی صورت روشن تر و نرم تر می شود.
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.