advertise

کربوکسی تراپی یا مزوتراپی؟

کربوکسی تراپی یکی از تکنیک های زیبایی است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برای درمان زیبایی پوست استفاده می شود، علیرغم اینکه الزامات استفاده از آن با سایر تکنیک های درمان زیبایی تفاوت بسیاری دارد. در حقیقت، کربوکسی تراپی یک پیشرفت اخیر در زمینه علم زیبایی است که هدف آن بازگرداندن جذابیت قبلی فرد با احیاء و بازیابی بافت های از دست رفته پوست با تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است.
این تزریق از طریق یک کانال یا مسیر لوله از ساختار مخزن به لوله استریل انجام می شود، جایی که گاز دی اکسید کربن با استفاده از سوزن های تخصصی به پوست و قسمت پایینی آن وارد می شود. کربوکسی تراپی نیز کاربردهای زیادی خواهد داشت که یکی از آنها ترمیم تمام لایه های پوست بدن و اندام های داخلی است. به طور کلی، همه به این تکنیک نیاز دارند زیرا این یک تعمیر ساده، عملی و سریع است. برای کسانی که به زیبایی علاقه مند هستند، می توان راه های موثری برای داشتن چهره ای زیبا، جوان و شاداب ایجاد کرد. شما میتوانید با مراجعه به آیتک برای دریافت اطلاعات و ثبت سفارش دستگاه کربوکسی Zima کلیک نمایید.


یکی دیگر از اصطلاحات درمانی که برای بهبود ظاهر پوست و مو در زمینه های پزشکی و زیبایی استفاده می شود مزوتراپی است. با این تعبیر، ممکن است ترکیب این دو اصطلاح برای انجام مزوتراپی را درک کنید، یعنی مزوتراپی روشی است که در علم پزشکی برای بهبود ظاهر لایه میانی پوست استفاده می شود. البته، بهتر است این نتیجه‌گیری را با در نظر گرفتن این نکته به پایان برسانیم که مزوتراپی از روش تزریقی استفاده می‌کند.
لازم به ذکر است که روش مزوتراپی علاوه بر پوست ممکن است بر روی موها نیز استفاده شود و این تزریق در سطوح میانی مو استفاده می شود، این روشی است که برای خود فرد شناخته شده و از طریق تزریق انجام می شود. با ترکیب منحصر به فرد خود،باعث رشد،ترمیم و تجدید پوست و مو می شود.

کربوکسی تراپی یا مزوتراپی | آیتک

فروش دستگاه کربوکسی تراپی

خرید دستگاه کربوکسی تراپی با بهترین کیفیت  و قیمت از آیتک بخواهید.

چرا کربوکسی تراپی؟

از آنجایی که کربوکسی تراپی به عنوان یک تکنیک زیبایی و جوانسازی در نظر گرفته می شود، ممکن است در علم پزشکی برای درمان شفافیت هر نوع پوستی مورد استفاده قرار گیرد. درنتیجه حتی می توان از آن برای ازبین بردن انواع مختلفی از جوش های صورت استفاده کرد. با این حال، این نوع تکنیک زیبایی،درمانی توانسته است نظر هزاران  نفر از علاقه مندان به زیبایی را به خود جلب کند.
همانطور که قبلا ذکر شد، در کربوکسی تراپی، گاز دی اکسید کربن تزریق می شود. در نتیجه این تزریق، پوست شروع به ایجاد مویرگ های بسیار ریز در سطح پایینی خود می کند که به نوبه خود باعث سنتز کلاژن می شود. علاوه بر این، حجم خون افزایش می یابد و در نتیجه جریان خون، پوست ظاهری جوان و شاداب پیدا می کند که برای علاقه مندان به زیبایی بسیار خوشایند است.شما می توانید برای آشنایی با مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی به مقاله مورد نظر مراجعه فرمائید.

کربوکسی تراپی | آیتک

چرا کربوکسی تراپی | آیتک

بنابراین می توان گفت که روش کربوکسی تراپی راهی برای درمان مسائل زیبایی از طریق تزریق است. البته آنچه تزریق می شودنوع خاصی از گاز کربنیک، گاز دی اکسید کربن یا همان CO۲ است. همچنین ذکر این نکته ضروری است که در این روش از تزریق استفاده می شود و به همین دلیل می توان گفت که روشی برای درمان زیبایی است. سایر تکنیک ها نیز روش تزریق را به طور قابل توجهی به کار می گیرند.
این تنها رویکردی نیست که این کار را انجام می دهد. با این حال، کیفیت متمایز رویکردهای درمانی مختلف که جایگزین های متنوعی را به بیماران می دهد همان چیزی است که تزریق می شود. تصمیم برای استفاده از نوع خاصی از مراقبت های زیبایی در نهایت به خود فرد بستگی دارد. البته، پس از درک کامل هر نوع مراقبت از زیبایی، آنها ممکن است آنچه را انتخاب کنند که بیشتر با نیازهای فردی آنها سازگار است.


چرا مزوتراپی؟

مزوتراپی مانند کربوکسی تراپی از تزریق استفاده می کند، اما ترکیبات تزریقی آن متفاوت است که یکی از ویژگی های اولیه آن است. در واقع از تزریق مایع در روش مزوتراپی استفاده می شود. برای این تزریق ممکن است از هر نوع مایعی استفاده شود، اما نوع ماده تزریقی باید توسط متخصص زیبایی و پزشک معتبر تعیین شود. به عنوان مثال، تزریق مایع ممکن است حاوی مایعات غذایی یا ویتامین باشد.
نیازهای بدن به ناحیه صورت، تنه و موهای فرد که نزدیکترین لایه به لایه اصلی پوست است محدود می شود. بنابراین می توان ادعا کرد که مزوتراپی نیز توانسته در بین کسانی که علاقه به زیبایی دارند شهرت مثبتی داشته باشد و این شهرت ناشی از توانایی این ماده تزریقی در ایجاد ظاهری عینی و شفاف برای پوست می باشد.مزوتراپی یکی از درمان های زیبایی است که در نتیجه پیشنهاد می شود. با مزوتراپی به تنهایی و با تزریق مایع می توان به صورت، بدن و حتی موهای افراد شکل خاصی داد.
البته این شامل مراقبت های مناسب قبل و بعد از عمل است که بیمار باید از آن آگاه باشد و به دقت تصمیم بگیرید که به دنبال آن برود. برای اینکه بیشترین بهره را از عمل زیبایی خود ببرید و بهترین نتایج را به دست آورید، توصیه می شود که رویکرد ایده آل را بر اساس نیازها و شرایط خود انتخاب کنید.


شباهت و تفاوت کربوکسی تراپی با مزوتراپی در چیست؟

در پاراگراف های بالا ذکر شد که کربوکسی تراپی و مزوتراپی دو نوع درمان زیبایی می باشندکه بسیاری از افراد علاقه مند به انجام آنها هستند. در اینجا واضح است که کربوکسی تراپی و مزوتراپی دو دسته از رویکردهای علمی هستند. امروزه بسیاری ازمردم آنها را جذب می کنند زیرا آنها دارویی برای زیبایی و جوانی هستند.
کربوکسی تراپی و مزوتراپی هر دو تکنیک هایی برای درمان زیبایی هستند، اما وجه اشتراک بیشتری نیز دارند. این عامل به نحوه تکمیل کار و روند زیباسازی مرتبط است. در این مورد، هر دو طرف از روش تزریق برای فرآیند بازسازی و مرمت استفاده کردند و به همین دلیل باید بهترین راه حل را با توجه به نحوه انجام کار در نظر گرفت.
این واقعیت که هم مزوتراپی و هم کربوکسی تراپی ممکن است سریع، راحت و از سر تا پا انجام شوند به این معنی است که هیچ یک از این روش ها نیاز به بیهوشی ندارند. این یکی دیگر از مشترکات بین این دو روش است که شباهت آنها را نشان می دهد و هیچ یک از این دو تکنیک از داروهای بیهوشی استفاده نمی کنند، بنابراین هیچ خطر یا عوارض جانبی وجود ندارد. از تفاوت بین مزوتراپی و کربوکسی تراپی می توان به تفاوت در ترکیبات تزریقی آنها اشاره کرد که یکی از ویژگی های اولیه آن است. در واقع برخلاف روش کربوکسی تراپی که از تزریق گاز دی اکسید کربن برای زیبایی و شفافیت پوست استفاده میشد از تزریق مایع در روش مزوتراپی استفاده می شود. برای این تزریق ممکن است از هر نوع مایعی استفاده شود، اما نوع ماده تزریقی باید توسط متخصص زیبایی و پزشک معتبر تعیین شود. به عنوان مثال، تزریق مایع ممکن است حاوی مایعات غذایی یا ویتامین باشد.
اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کویتیشن یا کرایولیپولیز هستید به لینک مورد نظر مراجعه نمائید.




سطح تزریق

اولین وجه تمایز این است که در تکنیک مزوتراپی از تزریق در سطح میانی پوست استفاده می شود، اما در روش کربوکسی تراپی از تزریق در سطوح پایین و نهایی پوست استفاده می شود که تفاوت قابل توجهی در روال کار این دو رویکرد زیبایی ایجاد می کند. درنتیجه می توان به این نکته اشاره کرد که وقتی مواد به سطح پایینی بدن تزریق می شوند، بدن سریعتر و با نیروی بیشتری مواد را جذب می کند.
در حالی که تزریق در سطح میانی پوست نسبت به سطح پایینی در روش کربوکسی تراپی برای تزریق کمتر موثر است، اما در واقع تزریق در سطح میانی پوست به مدت زمانی نیاز دارد تا مواد به بدن و انتهای پوست برسند و این بار به تنهایی می تواند بین دو روش ذکر شده تفاوت قائل شود.


مواد تزریق

تمایز دوم که وجه تمایز اولیه روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی است، این است که این دو تکنیک هر دو از تزریق مواد خاصی استفاده می کنند. در واقع باید توجه داشت که تزریق مورد استفاده در کربوکسی تراپی، تزریق گاز است، در حالی که تزریق مورد استفاده در مزوتراپی، تزریق مایع است. اکنون که مشخص است وجه تمایز اصلی روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی در تزریق ماده تزریقی است، در همین راستا تمایزی نیز وجود دارد، یعنی تزریق گاز از نوع دی اکسید کربن است که در نتیجه بدن در معرض کربوکسی تراپی قرارمیگیرد. لازم به ذکر است که اگرچه درتزریق به روش مزوتراپی مایع تزریقی نوعی مایع ویتامینی، گیاهی و تغذیه ای است که طبق تشخیص پزشک به بدن تزریق می شود، اما این دو روش نیاز به تزریق با تکنیک و دستگاه خاص خود دارند.
اینکه تزریق دی اکسید کربن در کربوکسی تراپی یک اصل ثابت است و قابل تغییر نیست، نکته بسیار قابل توجهی است که در این بخش وجود دارد و می توان از آن به عنوان یک ویژگی متمایز کربوکسی تراپی و مزوتراپی استفاده کرد. اما تزریق مایع در تکنیک مزوتراپی متنوع است و نوع بیماری با قضاوت پزشک معتبر و متخصص علوم پزشکی مشخص می شود. در نتیجه، می توان استدلال کرد که این روش درمانی باید بسته به بیماری تغییر کند. با توجه به نتایج آزمایش بیمار ،مایع متفاوتی را می توان انتخاب کرد.


عوارض

سومین تمایز بین دو روش درمانی، زیبایی کربوکسی تراپی و مزوتراپی این است که در صورت وجود عوارض جانبی بعد از عمل، عواقب کربوکسی تراپی باید شدیدتر از مزوتراپی تلقی شود. در حالی که عارضه ناشی از مزوتراپی زمان کمتری برای بهبودی کامل نیاز دارد، اما می توان گفت که عارضه زیر پوست و قسمت میانی بهبودی بهتر و مطلوب تری نسبت به کربوکسی تراپی خواهد داشت، زیرا وجود عارضه در هنگام استفاده از آن در سطح زیرین پوست مدت بیشتری طول می کشد تا پوست به طور کامل بهبود یابد.

نوع سوزن

نوع سوزن مورد استفاده برای تزریق، چهارمین تمایز بین دو درمان، کربوکسی تراپی و مزوتراپی را به خود اختصاص می دهد. در واقع، توجه به این نکته مهم است که سوزن مورد استفاده در روش مزوتراپی به طور قابل توجهی کوچکتر از سوزنی است که در روش کربوکسی تراپی استفاده می شود و فشار مورد نیاز برای تزریق مایع به سطح میانی پوست در روش مزوتراپی کمتر از  فشار مورد نیاز جهت تزریق گاز دی اکسید کربن به سطح زیرین پوست در روش کربوکسی تراپی است.


هزینه

مزوتراپی و کربوکسی تراپی هزینه های متفاوتی دارند که ششمین تمایز بین این دو روش درمانی است. به عنوان مثال، هزینه کربوکسی تراپی، که شامل هزینه گاز دی اکسیدکربن جهت تزریق است، هزینه تعیین شده ای خواهد داشت. در مقابل آن هزینه های مربوط به تزریق مایع در روش مزوتراپی شامل هزینه های مربوط به تولید مواد به شکل مایع و ذخیره آن در مخزن ذخیره مایع بسته به آنچه که پزشک تصمیم می گیرد می باشد که بیمار باید جهت تزریق برای عمل زیبایی خوداز آن استفاده کند، متفاوت است.
به خصوص اگر خود ماده و اجزای آن حاوی انواع ویتامین ها از جمله ویتامین های گیاهی باشد. توجه داشته باشید که متخصص زیبایی نوع داروی تزریقی را که در حین مزوتراپی تجویز می شود انتخاب می کند و پزشک سعی می کند بر اساس یافته های آزمایشات پزشکی بیمار بهترین و مناسب ترین داروی مایع را برای بیمار توصیه کند. قیمت نهایی نیز به میزان هزینه اجزای مایع بستگی دارد.

تعداد جلسات

در واقع، ممکن است ادعا شود که این دو درمان برای بهبود ظاهر فرد، با هدف تکرار و انجام متوالی انجام می شوند. تکنیک کربوکسی تراپی ۸ تا ۱۰ جلسه و روش مزوتراپی ۷ تا ۱۰ جلسه است. با مقایسه تعداد جلسات کربوکسی تراپی و مزوتراپی می توان نتیجه گرفت که تکنیک مزوتراپی برای ترمیم و تقویت پوست نسبت به روش کربوکسی تراپی برتری دارد زیرا به جلسات کمتری نیاز دارد و ممکن است این تعداد جلسه برای رسیدن به بهبودی کامل به کار گرفته شود.


کاربرد

از این روش های درمانی برای بهبود هر چه بیشتر پوست استفاده می شود و می توان در نظر گرفت که این روش ها به صورت جزئی می توانند تفاوت بیشتری را برای خود نشان دهند. وقتی تفاوت هایی بین دو روش کربوکسی تراپی و مزوتراپی بیان می شود، می توان تفاوت دیگری را در لایه های روش های زیبایی ارائه کرد. در واقع می توان به این نکته اشاره کرد که روش کربوکسی تراپی برای از بین بردن شقاق پوستی، چین و چروک دور چشم، چین و چروک گردن و سایر قسمت های افتاده و کم استفاده بدن استفاده می شود.
همچنین از آن برای پرکردن لایه های پایینی پوست  و از بین بردن عیوب پوست استفاده می شود. ما به شما توصیه می کنیم که این رویکرد درمانی را با روش های دیگر مقایسه کنید تا با کاربرد موثر آن آشنا شوید.
کربوکسی تراپی که مانند، مزوتراپی برای تقویت پوست استفاده می شود ، پتانسیل تقویت مو را نیزدارد. در نتیجه مشخص می شود که این رویکرد درمانی که شامل کار بر روی پوست است و با مزوتراپی قابل مقایسه است، نسبت به سایر روش های درمانی کاربرد وسیع تری دارد.


ماندگاری

همانطور که مشخص شد، بین دو روش درمانی کربوکسی تراپی و مزوتراپی تفاوت‌های مهم و جزئی زیادی وجود دارد که از نظر ماندگاری قابل بررسی است. از آنجایی که هر دو درمان در خارج از محیط بیمارستان انجام می شوند، دوام آنها به دفعات استفاده از آنها بستگی دارد. در نتیجه اختلاف آنها در این زمینه حداقل است. با توجه به طول عمر این دو روش درمانی، حتی ممکن است پیشنهاد شود که بعد از عمل زیبایی مجدداً انجام شوند. آنها همچنین باید اغلب یا پس از یک فاصله زمانی خاص تکرار شوند. تفاوت بین دو درمان کربوکسی تراپی و مزوتراپی به میزان آن بستگی دارد که در توضیح ذکر شده است.


محدوده سنی

هنگامی که محبوبیت کربوکسی تراپی و مزوتراپی به عنوان دو روش تزریقی درروش های زیبایی افزایش یافت، توجه به حداقل نیاز سنی برای هر کدام ضروری است تا نتایج مطلوب از روش زیبایی حاصل شود. مزوتراپی مانند کربوکسی تراپی که ممکن است برای هر فردی در هر سنی انجام شود، عمل نمی کند. برای اطلاعات بیشتر، لازم به ذکر است که در حالی که مزوتراپی ممکن است در سنین پایین تر، به ویژه در سنین زیر ۳۵ یا ۳۰ سال انجام شود، کربوکسی تراپی را می توان در سنین بالاتر انجام داد.

این تمایز را می توان در این واقعیت مشاهده کرد که روش مزوتراپی ممکن است توسط هر فردی در هر سنی بدون ایجاد آسیب خاصی استفاده شود و البته از آنجایی که مایعات ، مواد مغذی و ویتامین ها به پوست تزریق می شود برای بدن و فرد بسیار مفید است. بسیاری از کشورهای اروپایی در ابتدای ارائه این طرح برای اجرای آن ابراز علاقه کردند و گفته شد که این رویکرد زیبایی برای همه کسانی که از کشورهای اروپایی یا آمریکایی دیدن کرده اند عالی و مناسب است.


خطرات

همانطور که مشخص شد، روش مزوتراپی شامل تزریق مایع ویتامین به پوست است، در حالی که روش کربوکسی تراپی شامل تزریق گاز دی اکسید کربن است. آیا این روش خطری خواهد داشت یا روش های جایگزین کاملاً ایمن وجود دارد؟ لازم به ذکر است که کربوکسی تراپی و مزوتراپی هر دو شرایط خاص خود را برای پاسخگویی به این دو پرسش خواهند داشت.

به عنوان مثال، کربوکسی تراپی شامل گاز دی اکسید کربن ممکن است خطرناک تلقی شود و تهدیدی جدی برای بیمار باشد، در حالی که مزوتراپی شامل تزریق ویتامین و مایعات گیاهی خطرناک نخواهد بود و قابل مقایسه با زمانی است که بیمار از تغذیه مناسب استفاده کرده است. جای نگرانی نیست، می توان گفت مزوتراپی بدون خطر است. استفاده از مواد ویتامین دار همیشه برای بدن مفید بوده است و جذب آن ها در پوست را می توان با این واقعیت مقایسه کرد که این ماده مغذی برای تقویت پوست لازم است و با تزریق آن به پوست، پوست را بازسازی و ترمیم می کند. لایه های پوست هنگامی که یک عمل زیبایی برای به دست آوردن نتیجه مورد نظر انجام می شود، نشان می دهد که شما می توانید با راحتی و آسودگی خاطر از حفظ زیبایی خود مراقبت کنید.


هنگامی که افراد انجام کربوکسی تراپی یا مزوتراپی را برای انجام عمل های زیبایی خود انتخاب می کنند، می توان میزان اثربخشی آنهارا در درمان بیماری های مختلف در نظر گرفت. به عبارت دیگر می توان گفت که روش مزوتراپی در این زمینه قوی تر و موثرتر از روش کربوکسی تراپی است. همانطور که می دانید مزوتراپی با تزریق یک ویتامین مایع و مواد گیاهی به لایه میانی پوست امکان درمان زیبایی را فراهم می کند. البته باید توجه داشت که این درمان نه تنها برای درمان زیبایی موثر است بلکه می توان از آن برای درمان سایر اختلالات عفونی مانند اختلالات تنفسی، عضلانی، ذهنی یا شاید روماتیسمی که برای افراد مختلف یا شاید همه توصیه می شوداستفاده کرد.
همین امروز با مشاورین آیتک  جهت اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

مزوتراپی و کربوکسی تراپی | آیتک
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.