advertise

لیزر مو های زائد

نکات قبل از لیزر

*قبل از انجام لیزر بهتر است با پزشک  خود مشاوره داشته باشید.
*درصورت مصرف دارو یا بیماری خاص پزشک خود را در جریان قرار دهید.
*درصورتیکه پوست خود را برنزه کرده اید تا برگشت رنگ پوست به حالت اصلی خود از لیزر بپرهیزید.
*۶هفته قبل از لیزر موهای زائد حمام آفتاب نگیرید.
*از اپیلاسیون، برداشتن مو و الکترولیز به مدت حداقل ۱ماه قبل از انجام لیزر پرهیز کنید.
*از ۲۴ساعت قبل لیزر روی پوست تیغ کشیده نشود، زیرا موجب حساس شدن و افزایش ریسک سوختگی می گردد.
*تحقیقات نشان داده است که شیو کردن ۲۴ ساعت قبل از لیزر، می تواند نتایج لیزر را بهبود بخشد.

مزایای لیزر موهای زائد با دستگاه سه طول موج

*درمان سریع و بدون درد
*میزان جذب و تخریب بالای ملانین موهای زائد
*سیستم خنک کنندگی قوی به منظور جلوگیری از سوختگی پوست
*کمترین تعداد جلسات درمان
*حداقل زمان جلسات به دلیل سرعت بالای دستگاه
*جلوگیری از رویش مجدد مو به دلیل عمق نفوذ عالی دستگاه


آیتک

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

بسیاری از افراد براین باورند که لیزر موهای زائد به خصوص در ناحیه تناسلی موجب ناباروری یا بروز سرطان در اندام و ارگان های بدن می شود. این تصور کاملا نادرست است زیرا لیزر تنها با سطح پوست در تماس است و عمق نفوذ بسیار کمی دارد به طوری که تنها می تواند به لایه درم پوست دست پیدا می کند و به هیچ وجه به ارگان ها و اندام های داخلی بدن مانند تخمدان ها، رحم و ... آسیبی نمی رساند.


مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

دستیابی به بهترین نتایج لیزر موهای زائد، مستلزم آن است که مراقبت های قبل و بعد از آن به خوبی رعایت شود تا رویش مجدد مو به حداقل ممکن برسد.این مراقبت ها عبارتند از:


بلافاصله پس از درمان، از یخ یا هر چیزی که منطقه لیزر شده را سرد و بی‌حس می‌کند، استفاده کنید تا ناراحتی آن را به حداقل برسانید.

تورم پس از لیزر

یکی از عوارض لیزر موهای زائد تورم و قرمزی موضع می باشد. این حالت موقتی است و خیلی سریع از بین خواهد رفت به شرط آنکه اپراتور ماهر و آموزش دیده ای این کار را انجام داده باشد.

مو برخلاف ناخن به صورت پیوسته رشد نمی کند بلکه سه فاز رشدی را پشت سر می گذارد. هر تار مو مدتی را تحت عنوان فاز آناژن رشد می کند سپس طی فاز کاتاژن رشد آن متوقف، و پس از آن می ریزد یا جای خود را به موی دیگری می دهد که به آن فاز تلوژن می گویند. برای موثر واقع شدن جلسات لیزر لازم است مو در فاز آناژن قرار داشته باشد. این نکته مستلزم رعایت فواصل میان جلسات لیزر است. به‌طوری‌که برای موهای صورت ۳۰ روز و برای بدن ۴۰ روز فاصله زمانی مطلوب به نظر می‌رسد.


عدم استفاده از آنتی بیوتیک

اگر شروع به مصرف یک دوره آنتی بیوتیک کرده‌اید، لیزر موهای زائدتان را به مدت ۲ هفته به تعویق بیندازید.

اسکراب پوست

یک هفته پس از درمان، از اسکراب های پوست استفاده کنید. این امر موجب می‌شود که ریزش موهای زائد سریع‌تر گردد و پوستتان نرم و صاف شود. بااین‌حال، اگر پوست لیزر شده دارای سوزش و خارش است، از استعمال اسکراب پوست خودداری کنید

لیزر پوست های حساس

اگر شما دارای پوست حساس هستید،با استفاده از یخ پوست خود را به طور مداوم مالش دهید تا قبل یا بعد از درمان، پوست شما آسیب نبیند. استفاده از کرم مرطوب کننده در منطقه تحت درمان را توصیه می کنیم. موضع را در معرض نور مستقیم خورشید و اشعه ماورا بنفش و آفتاب قرار ندهید زیرا بلافاصله پس از لیزر پوست بسیار حساس شده سریعا دچار سوختگی می شود. استفاده از کرم های ضدآفتاب و مرطوب کننده ها به شدت توصیه میگردد.۲۴تا ۴۸ ساعت بعد از درمان لیزر از اسپری، عطر و لوازم آرایشی استفاده نکنید همچنین تا یک هفته بعد از درمان ازگرفتن دوش با آب داغ خودداری کنید.


برای مدتی استفاده از هرگونه کرم های سفید کننده و آلفا هیدروکسی اسید و لایه برداری های قوی را کنار بگذارید زیرا پوست مقداری تحریک شده و نیاز به زمان برای بازسازی و دست یابی به حالت اولیه خود دارد. استفاده از کرم های مرطوب کننده به صورت مداوم در کاهش این زمان بسیار موثر است.

گاها ممکن است پس از لیزر ضایعات مختصر پوستی رخ دهد که باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. درصورتی‌که نمی‌توانید حضوری به پزشکتان مراجعه کنید ترجیحاً استفاده از کرم‌های ازبین‌برنده جای جوش توصیه می‌شود. یک‌لایه نازک از کرم را روی موضع قرار دهید و آن را رها کنید. پس از مدتی خواهید دید که شروع به پوسته ریزی خواهد کرد و تا حدودی محل را التیام می‌بخشد.

در بین جلسات درمان، بهتر است از لمس کردن موهای خود پرهیز کنید؛ زیرا کارایی روش لیزر موهای زائد مستلزم این است که فولیکول‌ها دست‌نخورده باشند. این کار به معنی اجتناب از کندن مو یا اپیلاسیون است؛ بنابراین اگر در این فاصله نیاز به حذف موهای خود را داشتید از تیغ استفاده کنید. تیغ کشیدن بر روی پوست فولیکول‌های مو را دست‌نخورده باقی می‌گذارد. ممکن است که در بین جلسات درمان نیاز به تیغ کشیدن داشته باشید؛ اما در طول زمان نیاز به آن کمتر می‌شود. همچنین تا زمانی که تمام جلسات درمانی به اتمام نرسیده‌اند از اپیلاسیون، کندن مو، ‌ کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز بر روی ناحیه درمان پرهیز کنید و به مدت یک تا سه روز در صورت وجود تاول از شیو کردن بپرهیزید.


تسکین دردهای مختصر پس از لیزر

برخی از افراد که آستانه درد پایینی دارند ممکن است نتوانند درد مختصر بعد از لیزر را تحمل کنند و بخواهند به مصرف مسکن روی‌آورند اما این نکته لازم به ذکر است که مصرف مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن و یا داروهای حاوی آن، در این دوره احتمالاً التهابات پوستی را تشدید می‌کند. به همین منظور می‌توانید از داروهایی مانند بتامتازون جهت بهبود درد و التهابات پوستی خود استفاده کنید.

باتوجه‌به سیکل رشد مو (سه‌فاز آناژن، کاتاژن و تلوژن) باید گفت لیزر تنها بر روی موهای زائدی مؤثر واقع می شود که در فاز رشدی آناژن باشند. حدودا ۸۰ تا ۹۰ درصد موها در هر زمان در این فاز قرار دارند و تکرار جلسات و تکمیل طول درمان به این علت است لیکن انتظار می رود پس از تکمیل دوره ۸۰-۹۰ درصد بازدهی مفید داشته باشیم. لازم به ذکر است برخی از موهای زائد در مناطق مقاوم به لیزر ممکن است هرگز به طور کامل از بین نرود و به جلسات یادآور یک تا دو جلسه در سال احتیاج داشته باشیم.

در برخی از بیماران که پوست حساس‌تری دارند ممکن است پس از لیزر التهاب، قرمزی، سوزش و یا حتی تاول‌های مختصری رخ دهد. درصورتی‌که این علائم محدود هستند جای هیچ نگرانی نیست و نیاز به درمان خاصی ندارند؛ ولی استفاده ژل آلوئه‌ورا به بهبود و تسکین این علائم بسیار کمک می‌کند؛ زیرا با خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضدالتهاب خود، بازیابی و شادابی پوست را سرعت می‌بخشند. ممکن است بیماران بلافاصله دچار قرمزی و تورم بر روی ناحیهٔ درمان شوند که شبیه به آفتاب‌سوختگی است. گاهی اوقات تاول و پوسته‌هایی نیز ممکن است شکل بگیرند. نیازی به درمان زخم پس از درمان لیزر نمی‌باشد، هرچند مرطوب‌کننده‌هایی ماند ژل آلوئه‌ورا تسکین‌دهنده خواهند بود.

لیزر تراپی

یکی از کاربرد های مهم لیزر، در درمان بیماری های پوستی و زیبایی صورت و حتی بدن می باشد. لیزرتراپی از روش های درمانی پزشکی است که بر پایه تقویت نور به شیوه گسیل القایی تابش کار می کند.

دستگاه لیزر موهای زائد | آیتک

کدام دستگاه لیزر موهای زائد بهتر است؟

پاسخ این سوال به طور واضح و مشخص نیست. دلیل آن هم این است که جوابدهی و کارایی موثر به رنگ پوست و مو و همچنین ضخامت آن بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال لیزر الکساندرایت برای پوست‌های روشن و موهای معمولی تا نازک مطلوب است؛ ولی برای پوست‌های تیره و موهای ضخیم پاسخ‌دهی مناسبی ندارد؛ بنابراین بهترین دستگاه برطبق نوع و رنگ پوست و موی شخص تعریف می‌شود.


دستگ اه لیزر مو های زائد | آیتک

تفاوت فناوری طول موج با برند دستگاه لیزر چیست؟

غالبا بین نام دستگاه و تکنولوژی مورد استفاده در آن خطا ایجاد می‌شود. فناوری مورد استفاده در دستگاه‌های لیزر وابسته به ویژگی فیزیکی پرتوی نور لیزر است. به‌ عنوان‌ مثال طول موج الکس برابر ۷۵۵ نانومتر است و برخی دستگاه‌ها از این فناوری بهره می‌برند؛ بنابراین آنچه تعیین‌کننده ویژگی پرتو است فناوری لیزر می‌باشد؛ اما میزان اثرگذاری دستگاه لیزر تنها به فناوری آن هم‌ بستگی ندارد. در این مورد محدودیت‌هایی مانند قطر پرتو لیزر، تعداد شات یا فرکانس لیزر، سیستم خنک‌کنندگی مطلوب، وقفه بین شات‌ها و... نیز دخیل است. این موارد می‌توانند نتایج لیزر را تضعیف کنند یا بهبود بخشند. به‌ عنوان‌ مثال هرچه وقفه میان شات‌ها کمتر باشد بیمار بیشتر در معرض سوختگی قرار می‌گیرد و این مستلزم آن است در حین تابش لیزر پوست را تا حد ممکن خنک نگه داریم تا هم بیمار درد کمتری احساس کند و هم از بروز عارضه پیشگیری کنیم؛ بنابراین می‌بایست روش خنک‌سازی و کیفیت آن به‌ خوبی کنترل شود.


دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟

تقریبا امروزه همه در مورد دستگاه لیزر مو شنیده اند، که یکی از کاربردهای اصلی دستگاه لیزر مو، جنبه زیبایی آن است. روش لیزر کردن موهای زائد بدن، روشی سریع، مؤثر، بدون حساسیت و نسبتا بدون درد را ارائه می دهد که جای زخم باقی نمی گذارد و به منافذ پوست آسیب نمی رساند. باید قبول کرد که اصلاح صورت توسط تیغ بسیار وقت گیر می باشد، هم چنین موم های معمولی صدمه بسیار زیادی را به سطح پوست وارد می کنند و باعث لکه دار شدن پوست که نوعی شکنجه مدرن است، می شوند. لیزر موهای زائد - که از پرتوهای لیزر هدفمند برای از بین بردن فولیکول های مو و جلوگیری از رشد آینده مو استفاده می کنند_ می تواند یک روش جدید، موثرتر و یک ایده آل محسوب گردند. هنگامی که یک کالای لوکس را به عنوان یک روش درمانی و حذف موهای زائد بدن خود انتخاب می کنید که اکثر سلبریتی ها نیز از آن ها استفاده می کنند، باید مواظب باشید که قیمت پایین آن ها نباید شما را گول بزند! اما، مانند هر درمانی دیگری که ممکن است با نتایج نامطلوبی مواجه شوید، ممکن است در نهایت از نتایج استفاده از محصولات بهداشتی لوکس نیز راضی نشوید. پس بهتر است قبل از هر اقدامی مطالعات زیادی در این خصوص کرده باشید. انواع دستگاه لیزر مو برای حذف موهای زائد بدن وجود دارد که هر کدام برای یک یا چند نوع پوست مناسب می باشند. بهتر است به نکاتی که در مورد هر نوع دستگاه لیزر مو وجود دارد، توجه ویژه کنید. با پیشرفت تکنولوژی دستگاه لیزر مو برای حذف موهای زائد بدن که به سرعت در حال بهبود می باشند، تکنیک های جدید و انواع لیزر در حال قدم گذاشتن به میدان رقابت می باشند. در حالی که لیزر موهای زائد در حال حاضر مورد تأیید FDA برای از بین بردن موها به صورت نیمه دائمی گزارش شده است، اما تعداد جلسات درمان، رنگ مو و پوست شما و دستگاه لیزر مورد استفاده در طول درمان می تواند به شما در دستیابی به کاهش قابل توجه و مداوم در رشد مو کمک کند. همه پزشکان و متخصصان زیبایی از یک نوع دستگاه لیزر مو استفاده نمی کنند، توصیه می کنیم زمانی که می خواهید روش های درمانی موهای زائد لیزر مو را امتحان وتجربه کنید، در مورد آنچه که در انتظاراتتان است، مطالعه کنید که بتوانید موثرترین نتیجه درمان را بگیرید. دستگاه لیزر الکساندرایت، دستگاه لیزر دایود، دستگاه لیزر اندیاگ و دستگاه لیزر سه طول موج (الکس-دایود-اندیاگ)، مهم ترین دستگاه های لیزر مو برای حذف موهای زائد بدن می باشند. در این مقاله ما به بررسی لیزرهای دایود و الکساندریت از طریق نتایج یک کارآزمایی بالینی می پردازیم تا مشخص شود که کدام یک عملکرد بهتری نسبت به دیگری دارد. هر دو نوع دستگاه لیزر مو اغلب برای لیزر انواع موهای زائد بدن در هر ناحیه ایی مورد استفاده قرار می گیرند، اما دستگاه لیزر دایود کمی بیشتر از دستگاه لیزر الکساندراین مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه دستگاه لیزر دایود می تواند بیمارانی با رنگ پوست کمی تیره تر را درمان کند، دستگاه لیزر الکساندرایت برای افرادی با رنگ پوست سفید تر عملکرد بهتری دارد.

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود در طول موج ۸۰۰ یا ۸۱۰ نانومتر عمل می کند.طول موج طولانی تر امکان نفوذ عمیق تر به پوست را فراهم می کند، از لحاظ نظری از جذب ملانین در اپیدرم پوست جلوگیری می کند و بنابراین مستقیما فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. در تئوری، طول موج طولانی تر از جلوگیری از آسیب دیدگی پوست و تغییرات رنگدانه ای که می تواند با انواع لیزر کوتاه تر اتفاق بیفتد، جلوگیری می کند. دستگاه لیزر دایود در موهای درشت و تیره عملکرد خوبی دارد و برای موهای کمر یا بیکینی انتخاب خوبی می باشد.دستگاه لیزر دایود برای پوست های تیره بسیار مؤثر می باشد. دستگاه لیزر دایود سرعت تکرار سریع دارد و نواحی بزرگی از بدن را در بر می گیرد و امکان درمان سریع مناطق بزرگتر بدن را فراهم می کند. دستگاه لیزر دایود یک معجزه است که می تواند شما را از دست موهای ناخواسته بدن خود رهایی بخشد.


دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت در طول موج ۷۵۵ نانومتر، طول موج کوتاه تر از لیزر دایود عمل می کند، و به طور موثری برای لیزر موهای زائد در انواع پوست I-IV استفاده شده است. طول موج کوتاه تر در دستگاه لیزر مو الکساندرایت باعث می شود که از نظر تئوری درمان بر روی پوست های سفید تر و روشن تر از پوسته های تیره اثر بیشتری داشته باشد. الکساندرایت با اندازه بزرگتر خود می تواند نواحی بزرگتر را به سرعت پوشش دهد، بنابراین بهترین انتخاب برای مناطق بزرگتر مانند کمر یا قفسه سینه می باشد. یک مطالعه و پژوهش واقعی در یکی از کلینیک های معتبر دنیا! در حالی که هر دو نوع دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود معمولا بر روی انواع پوستی از I-IV استفاده می شوند، می خواهیم بدانیم کدام یک برای چه کسی موثرتر واقع می شود. ما یک کارآزمایی بالینی با عنوان اثر طولانی مدت دستگاه لیزرمودایود ۸۰۸ نانومتری اسکن خطی برای برداشتن مو را در مقایسه با دستگاه لیزر الکساندرایت اسکن شده بررسی کردیم تا ببینیم نتایج طولانی مدت درمان با هر لیزر چه نتیجه ای خواهد داشت. این پژوهش به ما کمک می کند تا تعیین کنیم که کدام یک از این دستگاه های لیزر مو موثرتر می باشد.


جزئیات تست

• به منظور بررسی اثربخشی طولانی مدت هر دو دستگاه لیزر مو الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود، ۳۱ بیمار (زن و مرد) با انواع پوستی از I تا IV در مقیاس فیتزپاتریک تحت درمان منظم با هر دو نوع لیزر قرار گرفتند.
• بیماران با فواصل ۴ هفته از دو دستگاه لیزر مو برای بخش موهای زائد زیر بغل استفاده کردند.
• زیر بغل سمت راست با دستگاه لیزر مو ۷۵۵ نانومتر الکساندریت تحت درمان قرار گرفت و زیر بغل سمت چپ با دستگاه لیزر دایود ۸۰۸ نانومتر به طور مداوم اسکن خطی تحت درمان قرار گرفت.
• تراکم مو قبل از درمان و درست بعد از درمان ۶ و ۱۸ ماهی پس از درمان نهایی ثبت شد.


کاهش قابل توجهی در تراکم مو بلافاصله پس از آخرین درمان برای هر دو نوع دستگاه لیزر مو (۱۶/۷۲ درصد برای دستگاه لیزر دایود و ۳۰/۷۱ درصد برای دستگاه لیزر مو الکساندرایت) بررسی شد. ۱۸ ماه بعد از درمان، کاهش رشد مو برای هر دو نوع لیزر بسیار معنی دار بود. در حالی که بیشتر بیماران گزارش دادند که بعد از درمان توسط دستگاه لیزری، قرمزی پوست و ایجاد برجستگی های قرمز در جایی که تحت درمان با دستگاه لیزر الکساندرایت به وجود آمده بود، تمامی عوارض جانبی آن حداقل بوده و به سرعت از بین رفته است. همه بیماران اظهار نظر داشتند که درد هر دو دستگاه لیزر مو تحمل پذیر بوده است. نتیجه گیری از این کار آزمایی بالینی این گونه می باشد که هر دو دستگاه لیزر مو الکساندرایت و دایود نتایج قابل توجه و طولانی مدت را در هنگام استفاده برای درمان موهای زائد بر روی انواع پوست از I تا IV ارائه می دهند. هر دو نوع دستگاه لیزر مو به طور مستقیم پس از درمان و ۱۸ ماه بعد، نتایج مشابهی با هم دارند. در حالی که درمان با دستگاه لیزر مو الکساندرایت ممکن است منجر به عوارض جانبی موقت و بی ضرر (قرمزی پوست و برآمدگی های قرمز) شود و ممکن است دستگاه لیزر دایود کمی دردناکتر باشد، هر دو لیزر بعد از آزمایش بالینی نتایج قابل توجهی ارائه دادند، نتایجی که حتی ۱۸ ماه بعد نیز ادامه داشت. بنابراین می توان گفت که هر دو نوع دستگاه لیزر مو در موهای تیره تر و انواع پوستی از I تا IV در مقیاس فیتزوتروپیک به همان اندازه عملکرد خوبی دارند. دستگاه لیزر الکساندرایت با سیستم خنک کننده Cryogen کمترین درد را نسبت به دستگاه لیزر دایود دارد.


دستگاه لیزر اندیاگ

برای موزدایی در انواع پوست ها قابل استفاده است و بالاترین کارایی و ایمنی را برای پوست های تیره دارد.
طول موج آن۱۰۶۴نانومتر می باشد.
به علت طول موج بلندتر و عمق نفوذ بیشتر در پوست،به اپیدرم آسیبی نمی رساند،ولی از آنجایی که جذب خوبی در ملانین ندارد نسبت به لیزرهای دیگرمو،کارایی کمتری دارد.بنابراین برای تخریب ساختارهای تولیدکننده مو نیاز به فلوئنس بالاست،ولی باید همزمان پوست به شدت سرد شود تا اپیدرم دچار آسیب گرمایی نشود.

آیتک

دستگاه لیزر سه طول موج الکساندرایت – دایود - اندیاگ با بهره گیری از سه طول موج الکس با طول موج ۷۵۵، دایود ۸۰۸ و اندیاگ ۱۰۶۴ نانومتر توانسته است به خوبی جای خود را در بازار  دستگاه های لیزر باز کند.این یک تکنولوژی جدید است که در آن سعی بر این بوده، بهترین نتیجه ممکن برای کلیه تیپ های پوستی از ۱ تا ۶ (I-VI) حاصل شود. همانطور که گفته شد لیزر الکساندرایت بیشتر مناسب پوست های روشن با موهای نازک تا متوسط است و لیزر اندیاگ بیشتر برای افراد با پوست تیره یا برنزه با موهای نازک و بیماران با آستانه درد پایین مطلوب است همچنین لیزر دایود برای افراد گندمی با موهای ضخیم مناسب به نظر می رسد. با ترکیب هر سه طول می توانیم هم زمان در هر شات لیزر، همه نوع پوست و مویی با هر ویژگی را ریشه کن کنیم و بیمار کمترین درد و عارضه را متحمل گردد. اگر بیماری دنبال سریعترین و کم دردترین راه ممکن برای حذف موهای زائد بدن خود باشد، بهتر است از دستگاه لیزر سه طول موج استفاده کند.
هولدینگ آیریک (آیتک) با بهره مندی از نیروی علمی و فنی متخصص، فعالیت خود را در راستای تجهیزات پزشکی (حوزه زیبایی و لاغری) ادامه داد و از پیشتازان این عرصه قرار گرفته است. وارد کننده انواع تجهیزات لیزر مو و پوست از کشورهای مختلف دنیا می‌باشد که به شما قدرت خرید انواع دستگاه‌های پوست و مو را با توجه به سلیقه تان می‌دهد.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.