advertise

عوارض لیزر مو های زائد چیست؟

عوارض لیزر مو‌های زائد من جمله نکاتی است که می‌بایست قبل از شروع جلسات آن ها را بررسی کرد. لیزر مو‌های زائد یک روش پزشکی است که با استفاده از دستگاهی که یک پرتو متمرکز نور (لیزر) تولید می‌کند که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می‌شود، مو‌های زائد را از بین می‌برد. انرژی لیزر به گرما تبدیل می‌شود که به فولیکول‌های مو آسیب می‌زند و از رشد مجدد مو در آینده جلوگیری می‌کند. توجه به این نکته ضروری است که لیزر مو‌های زائد یک راه حل دائمی نیست و تنها به طور مؤثر رشد مو را برای مدت طولانی به تأخیر می اندازد.
پس از لیزر مو‌های زائد ممکن است چند عارضه جانبی متفاوت ظاهر شود. بیشتر عوارض جانبی جزئی و موقتی هستند که عمدتاً شامل عوارض لیزر بیکینی و لیزر زیربغل می‌شوند. هر کسی که عوارض جانبی پایداری را تجربه می‌کند باید با متخصص پوست خود مشورت کند. ما در آیتک در ادامه قصد داریم تا چند مورد از عوارض لیزر مو‌های زائد را برای شما عزیزان شرح دهیم تا بتوانید با اطمینان بیشتر جهت شروع جلسات لیزر خود تصمیم‌گیری فرمایید.

عوارض لیزر مو های زائد چیست؟ | آیتک

عوارض و خطرات جانبی لیزر موهای زائد

لیزر مو‌های زائد ممکن است بلافاصله پس از عمل عوارض جانبی موقتی ایجاد کند. تحریک پوست و تغییرات رنگدانه شایع‌ترین عوارض جانبی هستند.


قرمزی و تحریک پوست پس از لیزر

لیزر موهای زائد به فولیکول های موهای هدف آسیب می رسانندوبدن به آن واکنش نشان می دهد و بسیاری از افراد قرمزی و سوزش را در نواحی آسیب دیده تجربه می کنند. پوست ممکن است گزگز یا حساس شود و حتی ممکن است کمی متورم شود. علائم معمولا کوتاه مدت هستند. ناحیه آسیب دیده ممکن است شبیه پوستی باشد که به تازگی اپیلاسیون یا بند انداخته شده است.
برخی از متخصصان پوست از یک بی حس کننده موضعی برای کاهش میزان واکنش پوست فرد به این فرآیند استفاده می کنند. پس از واکنش اولیه، معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان، تحریک باید کاهش یابد. تورم و قرمزی ممکن است به کمپرس یخ یا حمام خنک پاسخ خوبی دهد.

تغییرات در رنگ پوست پس از لیزر

برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات رنگ جزئی در ناحیه تحت درمان پوست شوند.پوست ممکن است پس از لیزر موهای زائد کمی تیره تر یا روشن تر شود. افرادی که پوست روشن‌تری دارند، احتمالاً تغییرات رنگدانه‌ای تیره‌تری را تجربه می‌کنند.
افرادی که دارای رنگ پوست تیره تر هستند ممکن است بیشتر در معرض تغییرات رنگدانه های روشن تر باشند. این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و پوست به حالت عادی باز می گردد.


پوسته شدن پوست پس از لیزر

برخی افراد ممکن است پوسته شدن در ناحیه لیزر شده را تجربه کنند. این معمولاً یک مشکل جزئی است اما ممکن است ناراحت کننده باشد. پوسته شدن گاهی اوقات می تواند منجر به دلمه یا زخم شود.با مراقبت از ناحیه تحت درمان پس از لیزر،مانند استفاده از مرطوب کننده، فرد ممکن است از بروز هرگونه مشکل پایدار در این درمان جلوگیری کند.

آسیب چشم فرد پس از لیزر

روش حذف موهای زائد شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. این بدان معنی است که خطر آسیب بالقوه جدی چشم وجود دارد، به خصوص زمانی که یک پزشک روی صورت یک فرد کار می کند.
هم فرد تحت درمان و هم پزشک باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام عمل از آسیب جلوگیری شود.

خطر عفونت پوست فرد بعد از لیزر

مانند سایر روش های رفع موهای زائد، آسیب رساندن به فولیکول های مو با لیزر می تواند خطر عفونت را ایجاد کند. ناحیه آسیب دیده باید در حین بهبودی به عنوان یک زخم درمان شود. افراد باید هر گونه علائم عفونت را به متخصص پوست گزارش دهند. در نهایت، در صورت بروز عفونت، نباید کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه را در مناطق وسیعی از پوست استفاده کنند.

آیتک عرضه کننده متنوع ترین و با کیفیت ترین دستگاه های لیزر با سه طول موج

عوارض افسانه ای لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد | آیتک

لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود

این افسانه که لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود، بی اساس است. لیزرها برای عبور از سلول های پوست طراحی شده اند و فقط فولیکول های مو در عمق پوست را هدف قرار می دهند.
لیزرهای مورد استفاده در لیزر موهای زائد مقدار کمی تابش تولید می کنند. با این حال، تصور نمی شود که این اشعه مضر باشد و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه درمان لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست می شود وجود ندارد.


لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود

باز هم هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود وجود ندارد. لیزرها فقط به فولیکول های مو نفوذ می کنند و به هیچ اندام دیگری نمی رسند یا روی آن تأثیر نمی گذارند. لیزر موهای زائد حتی در نواحی حساس مانند کشاله ران معمولاً بی خطر است.

کیت های لیزر خانگی برای افرادی که می خواهند موهای زائد را بدون مراجعه به متخصص پوست از بین ببرند موجود است.
بسیاری از افراد ممکن است از استفاده از این کیت ها نتایج متوسطی مانند موهای روشن یا ریزتر را تجربه کنند. با این حال، کیت های خانگی مشابه دستگاه های پزشکی قدرتمندی نیستند که توسط پزشکان واجد شرایط استفاده می شود.

سوالات متداول

همانطور که قبلا گفته شد ناباروری با لیزر موهای زائد ایجاد نمی شود. سایر اندام ها تحت تأثیر لیزر قرار نمی گیرند یا به آنها دسترسی پیدا نمی کند. آنها فقط به فولیکول های مو نفوذ می کنند. حتی در مناطق حساس مانند کشاله ران، لیزر موهای زائد اغلب بی خطر است.
این روش در دوران بارداری توصیه نمی شود. این در درجه اول به این دلیل است که هیچ مطالعه انسانی ایمن بودن لیزر موهای زائد در دوران بارداری را ثابت نکرده است. ممکن است برای موهای زائد که در دوران بارداری شما رشد کرده اند، از لیزر موهای زائد استفاده کنید.
 با این حال، در بیشتر موارد، این موها خود به خود می ریزند، بنابراین اگر تا پایان بارداری خود صبر کنید، ممکن است نیازی به درمان دارویی نداشته باشید. اگر باردار هستید و به دنبال لیزر موهای زائد هستید، تا بعد از زایمان و دوران شیردهی صبر کنید. پزشک شما احتمالاً توصیه می کند که چند هفته صبر کنید تا ایمن باشید.برای مطاله بیشتر به مقاله لیزر مو های زائد در دوران بارداری و شیردهی مراجعه فرمائید.
این یک افسانه است که لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود. در واقع، با توجه به بنیاد مراقبت از پوست، گاهی اوقات از این روش برای درمان اشکال خاصی از ضایعات پیش سرطانی استفاده می شود.
لیزرهای مختلفی برای درمان آسیب های ناشی از نور خورشید و چین و چروک استفاده می شود. لیزرهایی که در حذف موهای زائد یا سایر روش های پوستی استفاده می شوند، دارای حداقل عمق نفوذ هستند. به علاوه، حداقل مقدار آن فقط روی سطح پوست اعمال می شود. بنابراین، آنها خطر ابتلا به سرطان را ندارند.
تا چند روز پس از درمان، پوست آسیب دیده ممکن است قرمز و حساس شود. بسیاری از مردم این حس را شبیه به آفتاب سوختگی توصیف می کنند. با این حال، خود این فرآیند معمولاً دردناک نیست.
اکثر افرادی که موهای زائد خود را لیزر میکنند متوجه می شوند که لیزر موهای زائد ایمن و بی خطر است و هیچگونه آسیبی سلامتی شما را تهدید نمی کند.
 با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی جزئی را پس از لیزر موهای زائد تجربه کنند. افراد باید از متخصص پوست خود بخواهند که قبل از انجام این درمان روی ناحیه ای از پوست، نحوه واکنش پوست به پرتو لیزر را آزمایش کند. افرادی که مایل به انجام لیزر موهای زائد هستند باید همیشه از یک پزشک مجرب بهره بگیرند.
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.