advertise

معرفی انواع دستگاه لیزر پوست و مو

امروزه انواع مختلفی از دستگاه ها و سیستم های لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه های لیزر پوست مو در حوزه درماتولوژی کمک شایانی به حساب می آیند و همه آنها متفاوت هستند، اما با اصول یکسانی پشت سرهم کار می کنند.
هنگامی که پوست اشعه لیزر را جذب می کند، این انرژی دستگاه لیزر به گرما تبدیل می شود. این تبدیل انرژی  به گرما اثر لیزر، یعنی سوختن فولیکول مو را ایجاد می کند. انواع دستگاه لیزر پوست و مو در طول موج های خاص و متفاوتی کار می کنند حتی لیزر موهای پوست برنزه با لیزر پوست روشن می تواند متفاوت عمل کند. این طول موج نور اجازه می دهد تا نور توسط فولیکول های مو جذب شود و نه بافت های اطراف، که انرژی لیزر را به هدف خاص خود متمرکز می کند.با آیتک در ادامه همراه باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.


درمان لیزر موهای زائد از اواخر دهه ۹۰ به طور فزاینده‌ای محبوب شده است و بسیاری از زنان و حتی مردان برای ازبین‌بردن دائمی موهای زائد بدن به این روش زیبایی متوسل می‌شوند. در طول سال‌ها، بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژیکی به بهبود نتایج این درمان کمک کرد.
لیزرهای مختلفی اکنون در ایران برای ازبین‌بردن مؤثر انواع مو با ایمنی و کارایی ثابت شده برای رنگ پوست و انواع مو در دسترس هستند. اجازه دهید نگاهی به دستگاه‌های مختلف لیزر موهای زائد حرفه‌ای بیندازیم که اغلب در کلینیک‌های پوست در سراسر ایران استفاده می‌شوند.
دستگاه‌های لیزر موهای زائد از پرتوهای پالسی نور برای آسیب رساندن به فولیکول مو استفاده می‌کنند تا از رشد موهای ناخواسته در آینده جلوگیری کنند. درحالی‌که محصولاتی برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند، اما به‌اندازه دستگاه‌های سطح حرفه‌ای مؤثر نیستند. پنج نوع مختلف دستگاه لیزر موهای زائد حرفه‌ای عبارت‌اند از: دستگاه لیزر سه طول موج آیتک، دستگاه لیزر الکساندرایت، لیزر دایود، لیزر ND Yag ان دیاگ، دستگاه درمان با نور شدید پالسی (IPL) و دستگاه لیزر روبی.

معرفی انواع دستگاه لیزر پوست و مو | آیتک

دستگاه لیزر سه طول موج آیتک

دستگاه لیزر سه طول موج محصولی از فروشگاه آیتک، جزء بهترین دستگاه لیزر مو برای پوست ایرانیان محسوب می‌شود که جز بهترین دستگاه‌ها برای رفع موهای زائد است. دستگاه لیزر آیتک می‌تواند روی طول موج‌های متعدد کار کند که بدان معناست که این دستگاه روی انواع پوست و انواع مو کاربرد دارد. این یک فناوری لیزر موهای زائد مورد تأیید FDA ایالات متحده است.
اپلیکاتور دارای یک سیستم خنک‌کننده متصل است که فرایند را راحت و بدون درد می‌کند و از هرگونه آسیب حرارتی به لایه‌های سطحی پوست اطراف جلوگیری می‌کند. کلینیک‌های پوست در سطح جهانی که درمان‌های زیبایی پیشرفته را ارائه می‌دهند از دستگاه لیزر با سه طول موج موجود در فروشگاه آیتک برای انجام لیزر موهای زائد استفاده می‌کنند.
فقط متخصصان آموزش‌دیده، ترجیحاً یک متخصص پوست خبره، باید دستگاه را با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه و درحالی‌که تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام می‌دهند، استفاده نمایند. قیمت دستگاه لیزر موهای زائد آیتک منطبق با نرخ تعیین شده در بازارهای جهانی می‌تواند متغیر باشد. تطبیق‌پذیری، پوشش‌دهی بالا و افزایش کارایی ارائه شده توسط این دستگاه که بر روی انواع پوست کار می‌کند، دلایل اساسی هستند که بسیاری از کلینیک‌های پوست ترجیح می‌دهند آن را انتخاب کنند.
هزینه تجهیزات تعیین‌کننده قیمت لیزر موهای زائد حرفه‌ای است. حتی اگر قیمت هر جلسه در مقایسه با سایر خدمات حذف موهای زائد با استفاده از فناوری‌های مختلف لیزر بالاتر باشد، به‌طورکلی، این روش برای استفاده در مناطق حساس نیز مقرون‌به‌صرفه و ایمن‌تر است. اگر تصمیم به خرید این دستگاه فوق‌العاده حذف موهای زائد از فروشگاه آیتک را دارید جهت استعلام قیمت و نهایی کردن خرید خود با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خرید دستگاه لیزر سه طول موج آیتک

استعلام قیمت و خرید دستگاه لیزر سه طول موج آیتک از فروشگاه آیتک با بهترین قیمت

لیزر درماتولوژی | آیتک

دستگاه لیزر الکساندرایت

سیستم لیزر موهای زائد الکساندرایت، به‌عنوان یک دستگاه لیزر جامد، به روشی مشابه با سیستم لیزر موهای زائد روبی عمل می‌کند. طول موج لیزر مورداستفاده در این سیستم ۷۵۵ نانومتر است که در قسمت قرمز مادون‌قرمز طیف نور قرار دارد.
این طول موج لیزر، مانند دستگاه لیزر روبی، بیشتر توسط ملانین و فولیکول‌های مو جذب می‌شود تا بافت‌های اطراف آنها. سیستم حذف موهای زائد با لیزر الکساندرایت بسیار متداول است و بنابراین احتمالاً در بسیاری از کلینیک‌های لیزر موهای زائد که مشاهده می‌کنید، درمان‌های لیزر الکساندرایت را خواهید دید.
همچنین سریع‌ترین روش لیزر در حال حاضر موجود در بازار رفع موهای زائد است. بهترین نتایج سیستم الکساندرایت در افرادی که دارای پوست های روشن هستند، به ویژه آنهایی که پوست بسیار روشن دارند، دیده می‌شود.
چنین سیستم‌هایی را می‌توان بر روی پوست آلبی نو و پوست دارای کک‌ومک نیز استفاده کرد که بسیاری از سایر سیستم‌های لیزر موهای زائد بر روی آنها بی‌تأثیر خواهند بود.


دستگاه لیزر دایود

دستگاه‌های لیزر موهای زائد دایود نسبتاً جدید هستند و یک دستگاه لیزر نیمه‌هادی است. سیستم لیزر موهای زائد دایود در نحوه تولید لیزر با سایر سیستم‌های لیزر متفاوت است. سیستم‌های لیزر موهای زائد دایود از دیودها یا نیمه‌هادی‌ها تشکیل شده‌اند. سپس اینها در کنار هم قرار می‌گیرند تا منبع نور لیزر را تشکیل دهند. لیزرهای دایود در این سیستم در طول موج ۸۰۰تا۸۱۰نانومتر کار می‌کنند.
طول موج لیزر را می‌توان باتوجه‌به نیاز شما تغییر داد. این تغییر را می‌توان با تغییر برخی پارامترها ایجاد کرد، به‌عنوان‌مثال، جریان اعمال شده به دیودها سیستم لیزر موهای زائد دایود را می‌توان به طور مؤثر بر روی پوست‌های تیره‌تر استفاده کرد.
موهای ضخیم و درشت با این لیزر بهتر درمان می‌شوند. این درمان اغلب در میان مردان محبوب است، زیرا روی موهای پشت و سینه مؤثر است که برخی از مردان از آن متنفرند و احساس ناراحتی و خودآگاهی در مورد آن دارند. نشانه‌هایی وجود دارد که نتایج کوتاه‌مدت برای درمان با لیزر موهای زائد دایود مطلوب است، اما داده‌های بلندمدت هنوز واقعاً جمع‌آوری نشده است؛ زیرا این سیستم نسبتاً جدید است.

دستگاه لیزر نوری | آیتک

دستگاه لیزر ان دیاگ

لیزرهای آن دیاگ یکی دیگر از انواع دستگاه لیزر جامد هستند. آنها در طول موج ۱۰۶۴ نانومتر کار می‌کنند که در محدوده مادون‌قرمز طیف نور قرار دارد. آنها نه‌تنها در این طول موج کار می‌کنند، بلکه می‌توانند در حالت فرکانس دوگانه نیز کار کنند که باعث ایجاد نور سبز در طول موج‌های ۵۳۲ نانومتر می‌شود. گفته می‌شود که سیستم‌های لیزر موهای زائد آن دیاگ بر روی انواع پوست، از جمله رنگ پوست آسیایی، مؤثر هستند، کاری که سایر سیستم‌های لیزر موهای زائد قادر به انجام آن نیستند.
این لیزردرمانی همچنین سرعت تکرار سریعی دارد و می‌توان آن را در نواحی بزرگ‌تر پوست مانند پشت و لیزر موهای زائد پاها استفاده کرد. کربن به‌عنوان کروم به وفور در سیستم‌های لیزر موهای زائد آن دیاگ استفاده می‌شود. کربن به دلیل ایمنی و خاصیت جذب قوی استفاده می‌شود. کربن وفور بهتری نسبت به ملانین در طول موج ۱۰۶۴ نانومتر را داراست.
یک لوسیون کربن روی پوست استفاده می‌شود و به فولیکول مو نفوذ می‌کند. سپس لیزر در طول درمان، کربن را هدف قرار می‌دهد. تنها مشکلی که در این مورد وجود دارد این است که کربن به‌اندازه کافی به پوست نفوذ کند تا وارد فولیکول‌های مو شود. همچنین این خطر وجود دارد که کربن در پوست پخش شود و هنگامی که با لیزر تماس پیدا می‌کند، ممکن است اثری شبیه خال‌کوبی ایجاد کند.

دستگاه لیزر IPL

سیستم لیزر موهای زائد با نور شدید پالس (IPL) یک دستگاه لیزر غیرمنسجم است. این دقیقاً یک لیزر نیست، بلکه معادل آن است. این فرایند از همان اصول فتوترمولیز استفاده می‌کند. انفجار نور ایجاد شده توسط دستگاه IPL بر روی فولیکول مو مانند لیزر عمل می‌کند. سیستم IPL نسبت به لیزر موهای زائد انعطاف‌پذیرتر است، زیرا طول موج لیزر مشخصی ندارد.
طول موج را می‌توان مطابق با سطح انرژی و زمانی که در معرض لیزر قرار می‌گیرید تنظیم کرد. اینها برای آسیب رساندن به فولیکول‌های مو انتخاب می‌شوند و درعین‌حال هدفشان این است که کمترین آسیب ممکن را به بافت‌های اطراف فولیکول‌ها وارد کنند. ازآنجایی‌که پارامترهای درمان متناسب با شما تنظیم می‌شوند، نتایج می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است که مناطق وسیعی از پوست را در مدت‌زمان کوتاهی پوشش دهد. برخی از افراد در حین انجام این نوع لیزر موهای زائد احساس درد و ناراحتی خفیفی می‌کنند. این درمان می‌تواند روی اکثر انواع پوست و مو به‌خوبی کار کند، اما اگر موهای بور، قرمز یا سفید داشته باشید، می‌تواند کمتر مؤثر باشد. بهترین نتایج در افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند دیده می‌شود.


دستگاه لیزر روبی

دستگاه لیزر موهای زائد روبی (Epilaser) اولین سیستم لیزر موهای زائد زیبایی بود که ساخته شد. طول موج این لیزر ۶۹۴ نانومتر است که به طور انتخابی توسط ملانین موجود در پوست و موهای بدن جذب می‌شود. لیزر باعث می‌شود فولیکول‌های مو آسیب ببینند و ازآنجایی‌که فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد، کمترین آسیب به بافت‌های ساختارهای اطراف پوست وارد می‌شود.
سیستم لیزر موهای زائد روبی دارای یک هند پیس یاقوت کبود فعال خنک شده است (که مختص این سیستم است). این سیستم خنک‌کننده گرما را قبل، در طول و بعد از هر پالس لیزر از پوست شما دور می‌کند. این کار با فشرده کردن پوست و هند پیس کار می‌کند و انرژی لیزر را روی ملانین اپیدرم مو متمرکز می‌کند که به جلوگیری از آسیب پوست کمک می‌کند. بین در هر پالس لیزر یک فضای مجموعه‌ای ۲ ثانیه‌ای وجود دارد. هدف از این کار این است که گرما را از پوست دور کند و لیزر را دائماً روی پوست پخش نکند.
این همچنین درد را کاهش می‌دهد؛ زیرا هرچه پالس لیزر سریع‌تر باشد، درد بیشتری احساس می کنید. نتایج قابل توجهی  بدنی بدون مو در طولانی مدت و کاهش رشد مجدد مو پس از درمان با سیستم لیزر موهای زائد روبی گزارش شده است. این سیستم برای افرادی که پوست بسیار روشن دارند مناسب است.

سوالات متداول

لیزرها یک طول موج نور خاص ساطع می‌کنند. هنگامی که به پوست تابانده می‌شود، انرژی گرمایشی به ملانین پوست و رنگ‌دانه مو منتقل می‌شود و باعث سوختن و در نتیجه از بین رفتن موهای زائد می شود.
لیزر می‌تواند تراکم مو را به طور دائم کاهش دهد یا موهای زائد را از بین ببرد. کاهش دائمی تراکم مو به این معنی است که برخی از موها پس از یک دوره درمان مجدداً رشد می‌کنند و افراد متقاضی به جلسات مداوم لیزر نیاز دارند.
تعداد جلسات لیزری که نیاز دارید بستگی به نوع پوست ، ضخامت و رنگ مو  شما دارد. پوست شما بر اساس رنگ بندی طبقه بندی می شود.
در طول درمان، به‌خصوص چند جلسه اول، مقداری درد را تجربه خواهید کرد. برای مطالعه عوارض بیشتر به مقاله ما در این باره مراجعه فرمایید.
نوع لیزر نه‌تنها بر نحوه عملکرد آن تأثیر می‌گذارد، بلکه بر احتمال عوارض جانبی شما هم تأثیر می‌گذارد.
دستگاه‌های لیزر خانگی در بازار موجود هستند؛ اما آنها به‌خوبی کار نمی‌کنند و برای حفظ کاهش مو باید به طور مکرر از آنها استفاده کنید. علاوه بر اینها قیمت آنها مقرون‌به‌صرفه نیست معمولاً خدمات پس از فروش و امکان تعویض کالای خراب نیز در اکثر موارد وجود ندارد.
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.